måndag 4 juni 2012

Ny favoritstass och dagens tredje fotoutmaningsbild

I dag har det faktiskt varit lite av monday bloody monday. Urless på damm och att det aldrig blir klart här hemma och varför ska det behöva regna hela tiden!

Med det sagt klämmer jag in dagens tredje fotoutmaningsbild – från mitt badrum minsann ;) Allt porslin är på plats och här är mitt lilla handfat – med betoning på lilla

IMG_2191x

Här är en bidragande orsak till att jag är så less just nu. När man byggde in de stora rören/avloppsstammen till höger bakom de tunna rören tog man i för mycket så att det blev för trångt att sätta in ett normalstort handfat. Vi har alla fått små fjösiga gästtoalettvarianter. Att badrumsskåpet är lika ynklig gör mig inte heller på särskilt gott humör.

Nu när avdelningen gnäll är avklarad kan jag meddela att dagens stass föll mig riktigt ordentligt på läppen.

IMG_2212x

IMG_2207x

Äntligen fick den fina lilla Hook uptanken komma ut. Och jag som alltid tjatar om att jag inte är någon blå människa har nu på kort tid utökat garderoben med två blå plagg :)

Inser nu att jag har glömt ett gnäll – någon snodde min tvättid så jag rev ut den tvätten och stoppade in min egen. Har jag startat ett krig nu??? Och inte minst – ligger min egen tvätt dyblöt i en korg när jag går dit om en stund :D

Nu är det bäst att jag stoppar något i magen så att jag blir snäll!

Kram

23 kommentarer:

  1. Åh vilken fin blus, var det den du köpte senast? Gimlet eller? Hur är den i storlek?

    Oups, det där med tvättider är känsligt ämne, hoppas att hen inte hämnas!!

    Då hoppas vi på en bättre tisdag!
    *kram*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Ja det var den jag köpte i Odd Mollybutiken förra veckan :) Helt normal i storlek och det är Gimlet. Mitt kök vätter mot tvättstugan och jag hörde nyss två personer som vrålade åt varandra där inne så jag väntar lite.
      Kram

      Radera
  2. Men herrejisses vad de klantar sig i ditt badrum. Snart är det grönt och rosa, det är jag säker på som de håller på. Jag förstår gott att du inte är så himla glad, men snygg som fan är du i dagens i alla fall.
    Kram på dig fina!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha nä grön och rosa då jäklar blir jag sjuk igen :D Tack för komplimangen !
      Kram

      Radera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Väldigt fin dagens! :) Hoppas du snart ha ett fungerande badrum. Du är grym som står ut. Jag hade aldrig fixat det. :p

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag börjar själv tycka att jag är grym som inte blir galen ;)
      Kram

      Radera
  5. Hej!

    Den där dagens skulle jag kunna härma direkt, jag hade missat att Gimlet finns i den färgen, attans också.
    Kram från Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar färgen trots att jag inte är blå :)
      Kramkram

      Radera
  6. Haha... Du är jättefin och jag förstår att du är urless på badrummet som aldrig blir klart och det intrånget det innebär i ens privatliv på något vis. Och rätt gjort med tvättiden. Så har jag med gjort ibland för det är svårt att få tid under eftermiddagen här och då är det så irriterande när någon bara struntar i det.

    Och angående väder: Ser det inte ut som om det blir ganska fint i Stockholm till helgen? Kram

    SvaraRadera
  7. Har nyss varit uppe i tvättstugan och människans tvätt var borta :) Jo det verkar riktigt lovande men inte jättevarmt tror jag. Jag hade velat lufta min Tadaa i silky purple men det får nog vänta till Mallorca tror jag :)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Din dagens är superfin och du passar väldigt bra i blått! Blir lite sugen på en Gimlet nu :-)
    Ja, jösses vad dem klantar sig med bygget.
    Jag har också slängt ut tvätt. Har man inte koll på sin tvättid så får man skylla sig själv. Jag brukar alltid kolla extra noga innan jag börjar tvätta så att jag är helt säker på att det är min tid.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Då är vi lika du och jag när det gäller att kolla rätt tvätttid :)
      Kram

      Radera
  9. Tycker att du har det lite skitigt på vasken;) Men det sägs ju att lite skit inte skadar!
    High five till dig som öste ur deras tvätt! Din dagens är supersnygg! Kan vi byta garderob en månad?;)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha det ska komma någon och städa när allt är klart - inget är inkopplat än :) Tack för komplimangerna!
      Kram

      Radera
  10. Oj så snyggt! den där Gimlet har jag minsann inte ägnat en tanke. Men oj så fint!
    Förstår att du är sur på handfatet, med all rätt.. Så onödigt!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har blivit lite kär i Gimlet och vill ha fler :) Ja jösses jag kan inte tvätta ansiktet utan att skvätta ner halva golvet morr!
      Kram

      Radera
  11. Snyggt! Och du gjorde helt rätt som slängde ur puckonas tvätt! På dom bara! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja någon vidare lång stubin har jag inte ;)
      Kram

      Radera
  12. Ojoj vad det närmar sig nu med badrummet. Premiääääär snart?
    Supersnygg dagens, en gimlet i varje färg tack. Nu vill jag ha en rosa.
    kramar vännen!
    L

    SvaraRadera
  13. Jaaaa fler Gimlets åt folket :)
    Karmar sötis!
    P.s jag har tittat på bilderna igen - behövde skratta lite

    SvaraRadera
  14. Hej snygging!
    Tvättider är heliga, men jag har gjort som du fast på fel dag. Alltså var det jag som gjorde fel, inte roligt

    Kramar

    SvaraRadera