lördag 2 juni 2012

Kikat lite på prefall 2012

I likhet med många andra brukar jag inte bli särskilt upphetsad över pre-kollektionerna.

Men den här gången har jag hittat tre snyggingar som jag gärna skulle låta flytta in genast om inte om vore

Sigh slip dress silky red

Sigh slip dress i silky red

Färgen ser helt underbar ut men i likhet med Linda G kan jag konstatera att jag aldrig i livet kommer att få plats med hyllan bakom de små trekanterna :( Tråkigt som attan men så är det.

 

Flyhigh flare pant violet

Flyhigh flare pant i violet

Hur coola som helst och jag som är svårt förtjust i broderier fick genast ögonen på dem. Men i vilket sammanhang ska jag ha dem? De känns med andra ord för svårburna för att hamna i Rosgarderoben trots att jag gillar dem skarpt

 

Impulse wrap cardigan golden porcelain 

Impulse wrap cardigan i golden porcelain

Den här däremot kan mycket väl komma att landa här hemma så småningom. Men det är för min del alldeles för tidigt att tänka på höstkoftor just nu så jag avvaktar.

För övrigt är det två grader varmt, spöregn och halv storm på Hornsgatan så jag tar lång tid på mig att komma i ordning och börja jakten på de röda skrubbhandskarna ;)

Ha det gott trots det urtråkiga vädret!

Kram

4 kommentarer:

  1. Fastnade också för underklänningen i silky red....men som sagt var det ser ytte-pyttigt ut!
    Här lite varmare men ingen sommarvärme precis.
    Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Isch jag drar mig verkligen för att gå ut överhuvudtaget ;)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja, jag håller mig lite undan hösten, men tycker bäst om den broderade toppen till byxorna. Byxorna är coola, men precis som du skriver undrar jag när sjutton jag skulle använda dem? Kram

    SvaraRadera
  4. Koftan var den enda jag kände att ett litet behov uppstod kring. Annars håller jag mig kall. :) / pythia

    SvaraRadera