fredag 1 juni 2012

Jobbat, tränat och blivit blöt

Föga spännande men så kan hela mig dag sammanfattas. Det enda som var lite ovanligt var att jag hittade en träningspartner nere i vårt gym på jobbet :) Han är i samma sits som jag. Tränat mycket med fria vikter, haft ett uppehåll och börjat igen. Det är ju perfekt – nu kan vi passa varandra och våga det där sista extra lyftet.

Eftersom vädret är så bedrövligt – det var 4 plus och hällregn här på Hornsgatan i morse – så ska jag sova så länge som möjligt i morgon för eländet ska tydligen fortsätta.

Jag skulle egentligen träffat en kompis för lite flanerande och ätande i morgon men hon har tyvärr gjort sig illa och måste hålla sig stilla.

I stället börjar jakten på något annat rött till badrummet

2008501-origpic-4ba194.jpg_0_0_100_100_145_145_75

Hur svårt kan det vara att få tag i ett par röda skrubbvantar? Superjättesvårt har det visat sig :o) Kan bara hoppas att det inte spöregnar hela dagen i morgon också så att jag kan gå in till stan.

Med tanke på vädret var jag fruktansvärt nöjd över att jag inte lyckades pressa in alla mina vinterplagg i en av garderoberna som tejpades igen – den här var riktigt gosig att krypa in i.

IMG_2192x

Inte ser jag värst glad ut men jag kunde liksom inte hitta rätta knycken just då :) Det stod ett par badrumsnissar ute i hallen och kikade nyfiket på mina fotoförsök. Inte helt lätt att slappna av kan jag säga.

Nu ska här hållas kväll i fullständig slapphet och förfall.

Ha det så gott!

Kram

7 kommentarer:

  1. Här slappas det med! Ha en härlig helg (trots vädret)! *kram*

    SvaraRadera
  2. Ja jag ska baske mig ha en bra helg - regn eller ej :) Hoppas även din blir bra.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det verkar vara samma höst överallt. Det enda som är bra med skiten är att det är perfekt väder att slappa i.
    Kram och njut kvällen

    SvaraRadera
  4. Japp - här ska sovas massor helt utan dåligt samvete :)
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Bedrövligt väder. Och hicka har jag fått också. Och juryn står upp när Molly dansar och hon bara gråter. Blah!
    Hej på dig.

    SvaraRadera
  6. Hicka var väl onödigt :) Ja jösses som hon bölar :( Å nu får hon 10:or också......
    Hej hej

    SvaraRadera
  7. Ja sicket jäkla skitväder! Må det bli bättre i morgon! Kram

    SvaraRadera