söndag 10 juni 2012

Dagen i tre bilder

Till skillnad mot Lingon har jag tagit exakt fem bilder varav två  blev värdelösa så jag låtsas att dessa tre bilder kvalar in under fotoutmaningen.

Som de förtappade varelser vi är valde vi konsumtionstempel i stället för museum och rände ut och in i varenda affär under promenaden in till stan. Återigen perfekt väder med mest sol och lite vind så att det inte blev för varmt.

IMG_2426

Glasspaus i sol är helt nödvändigt. Finns en jättefin glassbar vid huvudingången till Gallerian. Italiensk riktigt fin glass och sorbet i sisådär femtioelva smaker.

Jag tvingade mitt sällskap att titta på lite badrumsgrejor på Åhléns där jag också “råkade” prova dessa helcoola kilklackade skodon

IMG_2429 

Helt underbara och sköna att gå i – omedelbar kärlek! Fler och bättre bilder kommer hos Lingon :)

Vi var en sväng till Axelssons Spa i Gallerian och lånade toaletten och där hittade Lingon den perfekta presenten till mig. Jag har nästan tjatat hål i huvudet på henne om hur skönt det ska bli när jag äntligen kan ta ett bad igen. Och rosenblad ska jag minsann ha!

IMG_2435

Världens sötaste lilla badbomb med inbyggda rosenblad :) Jag går och sniffar på den då och då och längtar.

Två halvmosiga men nöjda damer sitter nu på Hornsgatan med varsitt glas rosé och varsin dator på knät och tycker att livet är ganska fint.

Må så gott!

10 kommentarer:

  1. Och snart är det ju dags för bad! Vilken lycka! Du får räkna ner dagarna nu....
    Ännu en härlig dag ser ni ut att ha haft.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du det är bara att tacka, förundras och njuta av de här dagarna. Jag är fortfarande glad :)
      Kram

      Radera
  2. Jag har också grisat glass från det stället:) Hela mittgången på Gallerian är livsfarlig för sjutton! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja man ska egentligen smita utefter ena väggen haha.
      Kram!

      Radera
  3. Helt underbart! Och tänk att solen sken så fint på er. I Barkarby började det regna på hemvägen för oss och sedan öste det ner hela vägen hem nästan.

    Och tack snälla du för tiden vi sågs. Du ska veta att jag verkligen uppskattade det och tyckte det var så roligt att få träffa dig och Lingon. Jag hade det hur trevligt som helst och ser er som underbara vänner. Har haft krångel att kommentera med mobilen så jag väntade tills nu för att tacka. Och du är dösnygg i din nya klänning! Tusen kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag känner precis som du :) Det är gott att träffa någon och känna att man hittat hem lite! tack själv för en härlig helg och jag får se till att ta mig till Götet snart!
      KRAMAR!

      Radera
  4. Underbart! Och skorna ser galet snygga ut. Det blev ett köp va?

    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha ni känner mig alltför väl madame!
      Kram

      Radera
  5. Vad härligt ni haft det denna helgen, en riktig drömhelg. Snygga skodon du fått dig:)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så jäkla underbar helg! Hur ska jag kunna jobba i morgon? Vill helst ha skorna i sängen :D
      Kram!

      Radera