tisdag 5 juni 2012

Dagen i tre bilder

Kanonbra dag som började med ett effektivt gruppmöte där vi bestämde vilka förändringar vi ska genomföra snarast för att jobba mer funktionellt. Vår tidigare gruppchef som nyligen slutat var nämligen en riktig bromskloss som inte vågade fatta beslut. Nu har vi en chef som inte styr på detaljnivå – sååå skönt

IMG_2230

Här är några av de delikata blåbärsmuffins som min kollega fixade i går kväll. Behövde ingen frukost efter det :)

Efter lunch hittade jag det riktiga träningssuget igen och tillbringade ca 1½ timme i vårt gym. Hade tänkt ge er fotobevis men glömde mobilen på skrivbordet. Jag får en ny chans på torsdag :)

På väg hem gick jag över mitt älskade Mariatorg och passade på att fota “Tors Fiske” som jag har svårt att se mig mätt på. Konstig vinkel ser jag nu som inte alls gör statyn/fontänen rättvisa.

IMG_2240

Lite längre bort kunde jag konstatera att man för 718:e gången gräver upp Hornsgatan

IMG_2243

Den här gången är jag lyrisk över grävmaskinernas framfart. Man breddar trottoarerna och planterar träd på båda sidorna! Hurra – verkligen hurra! Det tar ju något decennium? innan träden växt till sig men attan så fint det kommer att bli :)

Jag skulle nästan fota min middag också: finfin rostbiff och hemgjord potatissallad som jag fick med mig hem av kollega J som hade tagit med sig dubbla lunchportioner av någon anledning. “Måste ju se till att du äter som folk ibland” Hahaha himla gulligt faktiskt.

Dagens innehåller den lilla grå som jag blir mer och mer förtjust i

IMG_2228x

IMG_2229x

I morgon ska jag göra mitt bästa för att städa upp lite här och flytta bort lite grejor från vardagsrummet. Jag vill ju att min efterlängtade gäst som dyker upp på torsdag kväll ska kunna ta sig fram till soffan :)

Nu ska jag hugga in på min middag med stor frenesi för magen har skrikit en stund och jag kan inte ignorera klagolåten längre.

Ha det så gott!

Kram

16 kommentarer:

  1. Jag har också den lilla grå och nu fick jag tips på vad ha under. Fint när det vita lilla volangen sticker fram under ärmen ju! Har själv kört med linne i rosa eller vitt. Tack för inspiration och trevlig kväll :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Väl bekomme och ha det gott!
      Kram

      Radera
  2. Jättefin dagens! Och Muffinsen ser supersmaskiga ut! Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Muffinsen var lovely - klämde tre stycken :o)
      Kram

      Radera
  3. har likadan kofta på mig som du just nu:) älskar denna kofta! kvaliten är så underbar. så snyggt med blusen till som du har! skönt med en scef som inte detaljstyr. kramkram Nilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är den mjukhärlig och jättesöt! Hoppas du har en skön kväll!
      Kramar

      Radera
  4. Den lilla grå är verkligen supersöt.
    Skönt med en chef/arbetsledare som det är lite go i. Jag har en fantastisk chef. Mycket action. Lite prat. Gillart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är verkligen skillnad nu när vi fått lite space - nu händer det saker :)
      Må så gott

      Radera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  6. Den lilla grå är hur gullig som helst. Vad heter den, vet du? Dum fråga för jag misstänker att du har full koll:)
    Kram och njut maten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så klart jag har full koll ;) New vintage cardigan i grey melange.
      Maten ligger i magen och jag mår som en prinsessa!
      Kram

      Radera
  7. Oh vilka muffins:))) Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp många ooooh och aaah blev det :)
      Kram på dig!

      Radera
  8. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  9. Låter som en fin dag. Och här gräver de också upp gatan titt som tätt så man blir fnoskig av att kliva över det hela tiden. Och ja, vi ses ju till helgen! Kram

    SvaraRadera
  10. Vilka muffins och vilken snygg Ros i koftan! Skönt att bromsklossen "lättat på sitt ankare"!
    Kram

    SvaraRadera