lördag 19 maj 2012

Tack för bästa dagen :)

Alldeles nöjd och glad ler jag lite för mig själv när jag redigerar bilderna från en av de härligaste dagarna på länge. Fint sällskap och ljuvligt väder gjorde dagen i högsta grad minnesvärd.

Vi möttes vid Slussen och promenerade i mot stan utefter Skeppsbron i värmande härlig sol. Septemberflikkan ville prova en klänning som eventuellt ska figurera på ett par dop i sommar, så första anhalten blev Åhléns där vi andra bänkade oss på två pallar likt gamla gubbar som släpas runt i affärer av sina fruar.

IMG_1972

IMG_1973

Äppelträdet hade världens coolaste scarf som en kompis pimpat med en dödskalle.

Så klart måste vi till Odd Mollybutiken och på vägen dit pausade vi en stund i solen på Stureplan

IMG_1978

Varför i hela friden jag trodde att jag skulle behöva kofta kan jag inte riktigt förklara…………………

Väl hos Odd Molly bestämde jag mig för att absolut inte prova något “på skoj” eftersom det fick konsekvenser sist ;)

IMG_1995

IMG_1980

Någon provade ganska flitigt och en annan funderade över storlekar.  Själv satt jag mest och hängde och pratade med gulliga Ulla som jobbade i dag

IMG_1983

IMG_1985

Mina absoluta favorithörn i butiken just nu. Jag är naturligtvis fortfarande svårt sugen på Heavy Metall i grey efter att jag provad den här

IMG_1999

Det här bilden slänger jag in bara för att jag tycker att den är fin.

Nästa mål var en solig uteservering där vi satt lääääänge bara för att det var så gudomligt skönt. Årets första riktiga utehäng och det var det allra bästa på hela dagen.

IMG_2005

En ruskigt stor och supergod Club Sandwich som jag inte riktigt orkade äta upp. Många koppar kaffe, vatten och Colaglas senare började vi vandringen tillbaka mot Slussen. Tillbaka genom Kungsträdgården och via Skeppsbron som fortfarande var dränkt i sol ännu sent på eftermiddagen.

Hej då finingar och tack för i dag!

IMG_2007

Så klart jag fick med mig en påse hem men kanske inte med det mest lättippade innehållet

IMG_2010

En jättebulle som ska få någon minut i ugnen innan jag svullar i mig den tillsammans med ett glas mjölk.

Eventuellt blir det även någon form av middag senare i kväll? Eller inte. Vi får väl se hur det blir med det när magen blivit full av bulle.

Hoppas ni haft en lika fin och solig dag!

Kram

19 kommentarer:

  1. Ljuvlig dag! Här har varit sommarvärme också! ÄNTLIGEN! Som Gert Fylking brukar säga:) Kram

    SvaraRadera
  2. Ja ÄNTLIGEN! Jösses så bra jag mår :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Åh vad härligt ni har haft det, vad glad jag blir!!
    Här har det inte kommit någon vidare värme än, men jag hoppas på i morgon.
    Njut av goa bullen.
    Kram!
    <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas verkligen ni får goväder i morgon - man blir ju verkligen på bra humör! Bullen var ljuvlig men ligger som ett bowlingklot i magen :D
      KRAM

      Radera
  4. Vilken härlig dag!! Det är ni värda!
    Och njut nu en "glad" mjölk ;-)
    *kram*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var helt ljuvligt och jag är så glaaaad!
      Kram

      Radera
    2. Hahaha - först i dag insåg jag att jag skrivit glad i stället för glas :D Var nog lite trött i går

      Radera
  5. Ja äntligen är värmen här, och det ser bara ut att bli bättre. Ni verkar haft en underbar dag, underbart.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. En riktig vitaminkick!
      Kram

      Radera
  6. vad mysigt ni verkar haft det! fint väder och allt! ha en mysig kväll, kram Nilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmm det var helt underbart - en sån där dag att minnas när det snöar :)
      Kram

      Radera
  7. Så ljuvligt med sol! Det har inte vi haft idag men det ska komma!!!

    Kramar

    SvaraRadera
  8. Å jag håller tummarna - allt blir så mycket lättare i sol och värme :)
    Kram fina

    SvaraRadera
  9. ÅÅh vad avis jag blir! Vill också sitta på uteservering och gå på Molly-shopping med härliga vänner:)
    kram
    elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var verkligen precis vad jag behövde - komma bort från allt byggdamm och bara njuta lite :)
      Kram

      Radera
  10. Tack för en urmysig dag! Helt perfekt!

    Hoppas att bullen smakade ;-)

    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv :) Det var verkligen bästa dagen på länge för mig! Bullen var skitgod men jag orkade ingen middag haha
      Kram!

      Radera
  11. Vilken härlig dag ni haft! Och du är skitsnygg i Heavy metal dress! Hoppas den får flytta hem till dig :) Kramar

    SvaraRadera
  12. Å den där förbenade klänningen :) Den är ju så vansinnigt snygg men svårburen tycker jag. Kanske på rejäl rea?
    Kramkram

    SvaraRadera