måndag 7 maj 2012

Stass of the year – att bekänna färg

Ja det var ju det där med att okynnesprova ;) När Hilde såg bilderna utnämnde hon den genast till Stass of the year och det är inte utan att jag håller med henne! Det var länge sedan jag tyckte att några plagg var så fullkomligt andlöst vackra och jag svimmar en smula när jag tar fram och tittar på dem. Har ju redan hintat om att det skulle bli svårt att avstå kjolen men faktum är att även blusen åkte med hem. De hör helt enkelt ihop i mina ögon :)

IMG_1718x

IMG_1714x

IMG_1715x

IMG_1716x

page

tripper B long skirt vintage i dark grey, The silken blouse i vintage rose och RAF slip tank i vintage dark grey.

Ni slipper dagensbilder för jag slet åt mig en Wilma i morse innan jag flydde ;)

Trots att paketet jag svamlade om i går inte har kommit fram har det varit en bra dag. Ordentligt flyt på jobbet, trevlig lunch och jag kunde komma in i tvättstugan mer än en timme tidigare än den tid jag bokat. Nog så skönt eftersom jag slipper ägna hela kvällen åt att tvätta.

På det är jag fortfarande alldeles jätteglad över den lyckade swappen av CC jacket!

Ha det så fint – nu ska jag hänga det sista av tvätten.

Kram

26 kommentarer:

  1. Wow vad snyggt! Får jag fråga vilken stl du har på kjolen? Har nämligen provat en tvåa men den var för stor så jag blev osäker på om den var felmärkt eller om de är rymliga i stl. Finns ju inte att prova här i Gbg och tvåan fick tråkigt nog åka tillbaka.. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm undrar om du fick en felmärkt? Jag har min vanliga 1 och den sitter perfekt.
      Kram

      Radera
  2. Ojojoj. Rosor till en ros, vad underbart fint!!!
    <3<3<3
    kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack tack :) Jag vill ta på mig det nuuuuu
      KRAM

      Radera
  3. Men det har ni ju alldeles rätt i både du och Hilde. Verkligen en fullträff. Sååå himla fint :)

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla - det finaste jag köpt på länge!
      Kram

      Radera
  4. Hej!

    Jag klappar händerna i ren förtjusning och Hilde har så rätt, ja och du också. Det här är årets stass.
    Kram från Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! och vet du - den kom hem innan mitt inofficiella köpstopp började :)
      Kram

      Radera
  5. Snyggaste donnan som finns:)Kan du inte prova kjolen med RAF i porcelein och CC jacket för mig någon gång?
    Kram fina!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack söta :) Självklart ska jag prova den kombon - påminn mig om jag glömmer!
      Kramar

      Radera
  6. Hallå snygging! Jisses vilken kjol och blus och tillsammans,wow! Sitter (där ljög jag för jag ligger, nattar sonen) och bara beundrar!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Ja det gick inte att låta bli när jag väl provat :) Ska aldrig mer prova "lite på skoj"!
    Kram

    SvaraRadera
  8. verkligen vackra plagg!! kram Nilla

    SvaraRadera
  9. Mmm vad jag tycker om den - nu får det allt bli lite varmare :)
    Kram

    SvaraRadera
  10. Svar
    1. Ja de är så vackra!
      Kram

      Radera
  11. WoW Snygging! Fick för mig att tipsa dig om en kudde jag hittade på tradera tänkte på dig som är söderböna när jag såg den!
    http://www.tradera.com/kudde-med-kuddfodral-anna-o-auktion_340905_155202469
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla :) Haha vad söt du är - kanske behöver jag en kudde till?
      Kram

      Radera
  12. Jösses! Snyggt som fan! Fin prislapp också;) Kram!

    SvaraRadera
  13. Hmmm prislappen matchar snyggheten mer än väl ;)
    Kram på dej!

    SvaraRadera
  14. OTROLIGT vackra köp du gjort på sista tiden! Makalöst fin swap också!
    KRAM!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de här plaggen är verkligen något av de vackraste jag har!
      KRAM

      Radera
  15. Aaahhhh du är så galet snygg i detta!!
    Får jag flytta in i din garderob?!;)

    Kramar
    Adela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack söta du! Det blir bökigt att flytta in - större delen av garderoben är inplastad :)
      Kramkram

      Radera