tisdag 29 maj 2012

Sommarens craving har gjort entré

Jag är varken chips eller ostbågemänniska och det enda godis jag verkligen gillar är choklad. Men det finns något jag närmast missbrukar under sommarmånaderna och i dag slank den första ner

image

Åååååå mmmmm Daimstrut! Helt oemotståndlig. Funderar på om jag ska hålla räkning på hur många jag klämmer i mig i sommar. Eller kanske inte ändå?

Vilken är din favoritglass?

Med glassen i färst minne körde jag ett onödigt hårt träningspass för jag har geléarmar och darrben. Har faktiskt en smula svårt att skriva så jag håller det lite kort och avslutar här med min dagens

IMG_2153x

Trött………………

IMG_2155x

…………men glad :)

Dags för middag så jag får lite energipåfyllning.

Ha en skön kväll!

Kram

12 kommentarer:

  1. Vad duktig du är med träningen! Och fin är du också :) Jag har fått dille på Magnum med mörk choklad. Får ta omvägar runt glassdisken :P Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! har varit lite segt på träningsfronten att par veckor och jag kände att jag måste skärpa till mig lite :)
      Kram

      Radera
  2. Räkna inte glassen, det kan vara rent ut livsfarligt:) Du är så duktig och tränar så du kan äta hur många glass som helst. Snygg du är i di Wilma!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej jag ska nor inte räkna haha
      KRAM

      Radera
  3. Jag ÄLSKAR chips, ostbågar, godis, glass.....
    Därav kroppsformen;)
    Favoritglass är Ben&Jerrys, den däe med kakdeg i:)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har faktiskt inte provat någon Ben&Jerrys. kanske dags nu?
      Kram

      Radera
    2. Verkligen dags! Och den med kakdeg som Linda dillar om är storfavorit!
      Kram

      Radera
  4. Älskar dajmstrut men varvar den med tip top. :-D Förrädiskt när jag väl börjar....
    kramar!

    SvaraRadera
  5. Å jess - TipTop har plats nr 2 :)
    Kramkram

    SvaraRadera
  6. Ben&Jerry..Cookie Dough och choklad eller vad den nu heter...ojojoj. Men bästa sättet att inte sätta i sig en sådan är att överäta den...sedan är det relativt lätt.... ;-)

    "Vanlig glass"? Varvar mellan Tiptop och Magnus strawberry white...även om den sista är väl gräddig i smaken.

    Älskade Daimstrut förr..men är numera allergiskt mot mandel så... :-(

    Kram!

    SvaraRadera
  7. OK-jag är fruktansvärt glasskräsen, tycker sällan glass är värt mödan liksom. Men sen har jag några favoriter som jag å andra sidan verkligen älskar: GB Sandwich, 88:an, Ben & Jerrys Cherry Garcia (men endast den, alla andra B&J är vedervärdigt söta tycker jag) och nu senast Häagen Dasz creme brulee åsså Lejonet & Björnen t ex marsipan, champagne, smultron, italiensk choklad. Godaste glasstårtan är Klings stora glasstårta (utsedd till Sveriges godaste av ICA-kuriren och det stämmer!)
    Sådär, nu sitter jag och dreglar här...
    Kram

    SvaraRadera
  8. Du ser så fin och strålande ut. Säkert glassens förtjänst ;) Min favvo är nog Ottostrutar från Ottos glassfabrik, men vet inte säkert om det finns att köpa norröver. Annars sällar jag mig till B&J- skaran. Vill väldigt gärna prova Oreoglassen som kommit nu, det låter lite som det bästa av 2 världar för mig! Klem och ha en fin dag (eftersom jag skriver ons. morgon)

    SvaraRadera