tisdag 1 maj 2012

Slappaste dagen

Vilken skön dag!

Förutom att tvätta fyra maskiner har jag inte gjort något vettigt alls. Alla planer på att skifta säsong på mina skor för att hitta ett par riktigt stadiga saker kom på skam. Jag drog på mina gamla halvtaskiga gympadojor och lullade omkring i närområdet i stället.

Det har promenerats och pratats på diverse bänkar i timtal alltmedan solen värmt och fåglarna kvittrat.

IMG_1853x

IMG_1855

Med ett yttre som närmast liknar en galen burksamlares är det kanske förvånande att någon alls ville prata med mig men det gick så bra så. Jag har en massa korta hår runt hårfästet som får mig att anta Professor Kalkylutseende när jag har håret uppsatt och det blåser men jag besparar er de bilderna. Tänk er det där fliddret som står ut från skallen på den vänstra bilden x 100 :)

Jag har minsann körsbärsträd i grannskapet också om än inte alls i samma mängd och storlek som i Kungsträdgården

IMG_1857

IMG_1858

Väldans stillsamt ute på gatorna och får man tro tidningarna gick det riktigt vilt till i natt. Kanske många som behöver sova? Eller demonstrerar?

Behagligt slö ska jag nu bara klara av middagen och slötitta lite på TV innan det är sängdags.

Må så gott!

Kram

8 kommentarer:

  1. Haha... Jag har också en massa korta hår som blåser omkring. Vet precis hur du menar. Visst har det varit härligt idag. Kram

    SvaraRadera
  2. Vad söt du är fru Kalkyl :) Tvätten måste jag också ta itu med.. Kram och ha en mysig kväll!

    SvaraRadera
  3. En helt fantastisk dag måste jag säga. Din ser ut att ha varit riktig bra den med. Det är skönt att bara gör sånt man vill, förutom tvätten då? :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Härligt att du har haft en sån skön dag. Samma här...:-D
    Kramar och trevlig kväll,
    L

    SvaraRadera
  5. Du är fin i uppsatt hår. Härlig färg på kappan. Den klär dig verkligen

    SvaraRadera
  6. Äh! Galna burksamlare är ju de roligaste att slänga käft med ju=) Kram snyggo!

    SvaraRadera
  7. Hejsan.
    Vilken underbar grön kappa du har,liknar min favorit mononoke klänningen . Har aldrig sett denna förrut undrar därför vad den heter 7´/mvh May

    SvaraRadera
  8. Hej May :) kappan heter Twill smock coat och kommer från en av de tidigare kollektionerna - Amore Spare Integritas.

    SvaraRadera