söndag 6 maj 2012

Såg ni den i natt?

Supermånen alltså. Här lyser den över Stockholms slott och troligen även över Hornsgatan……………..

06s22-stockholm-275

Bild och text från Expressen

“Under helgen har ­månen varit 14 procent större och lyst 30 procent starkare än andra full­månar det här året, rapporterar Nasa. Fenomenet kallas ­supermåne. Det infaller när månen är så nära jorden som den kan komma i sin ägg­formade bana – samtidigt som det är fullmåne.”

Jag ville så gärna se den så när jag hoppade i säng ställde jag klockan på 02 för att gå upp och kika. Måste varit väldigt yrslig för jag vaknade först nu och inser att klockan står på 10?????? Lite irriterad över det faktiskt för hur ofta får jag chansen att se en supermåne………….

Solen trevar sig fram och jag är utsövd så i dag ska jag väl lyckas ta mig ut och promenera på riktigt i stället för att fingå :)

Ha det så gott!

Kram

14 kommentarer:

  1. Igårkväll när jag och familjen åkte hem från en liten släkttillställning så satt jag och vrålade "titta på MÅNEN" hela tiden! Var tvungen att fota den när jag kom hem. I natt vaknade jag klockan två av någon oklar anledning. Ena hunden och jag gick ut i trädgården och MÅNEN den var så vacker. Men jag började inte yla;)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hahaha lyckliga du som fick se den! Tror nog jag hade ylat lite ;)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad maffigt! Jag kollade tyvärr inte månen alls, så du var inte den ende som missade den.
    Ha en fin slödag:)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blev bara lite irriterad eftersom jag "ställde klockan" och verkligen ville se den.
      Ha det så fin själv!
      Kram

      Radera
  4. Men vad häftigt. Och vad störigt för jag tittade ut och såg den på kvällen och jag var definitivt vaken vid två. :-D Kunde ju kollat då igen...
    kraaaaaam och ha en fin dag

    SvaraRadera
  5. Jag missade också den, attans! Hade varit kul att se, otroligt maffig. Kram!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ju onekligen ett specillet tillfälle så - jäkla skit helt enkelt!
      Kram

      Radera
  6. Men vad gör ni uppe mitt i natten fröken Lingon :)
    Massa kram och gräv försiktigt i dag!

    SvaraRadera
  7. Sambon var helt lyrisk över månen igår men jag orkade inte kolla... Var så seg.

    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite avundsjuk på sambon!
      Kram

      Radera
  8. Åhh, vad vackert! Såg ingenting tyvärr, men månen älskar jag. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej :) Hoppas resan går bra :)
      Kramar

      Radera
  9. Åhh den missade jag! Sov som en stock. Kanske därför :) Kan ju hoppas att den går att se inatt med? Kramar

    SvaraRadera
  10. hm..Kanske därför sonen drömde mardrömmar och maken hade ont i magen..?! HIHI.

    Synd att man missade, jag är risig, men eftersom jag hostar så mycket på nätterna var jag faktiskt uppe vid halv två...men ngn måne såg jag inte...eller tittade efter..synd!

    Kram

    SvaraRadera