torsdag 17 maj 2012

Man vet att man sover som en liten gris när……

………………..man glatt sover vidare trots att en badrumsnisse först knackar på dörren, låser upp och öppnar den gnisslande dörren för att sedan kliva in i badrummet och börja hälla cement över golvet.

Mamma Mia!

Han hade dessutom hunnit gå igen när jag pallrade mig upp så gissa om jag blev förvånad.

När jag sedan sitter helt yr med min första kopp kaffe kommer två herrar som går ut i köket och hummar?????

vattenkran

Jaaaaaaaa det är sant – på måndag får jag vatten i köket!

Helt plötsligt gör det inget att det i går kväll landade ett meddelande på hallgolvet: arbeten kommer att pågå hela helgen.

Fortfarande lite omtumlad över utsikten till att snart ha vatten igen vet jag inte riktigt vad den här dagen ska innehålla…………………………

Kram

10 kommentarer:

  1. Woho! Man vet inte hur beroende man är av sitt vatten förrän det är borta alternativt flödar över golvet=) Kram och grattis!

    SvaraRadera
  2. Ja Jösses jag kan nästan inte greppa det - att fem veckor utan vatten snart är över :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad var det jag sa.....allt går och det är riktigt skönt at få ha det lite krångligt ett tag så att man uppskattar det man har mycket bättre sen...härligt med vatten i kran..lyx

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har helt rätt! Jag kommer att vara överlycklig när det bara är att vrida på kranen igen :)

      Radera
  4. Herregud vilken lycka med vatten på måndag, wehoo!! Du hade rätt, det blir städning på programmet i dag. Det låter helt sjukt, men det hjälper. Jag, en dammsugare och musik i lurarna.
    Kram på dig fina!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fungerar likadant men jag vräker ibland ut allt ur byrålådor och garderober och sorterar.
      Stor kram

      Radera
  5. Haha som en stock :)) Vad skönt att du äntligen ska få tillbaka vattnet. Kram

    SvaraRadera
  6. Åh vad underbart! Snart vatten och du kan laga mat och koka kaffe!!!
    kram!

    SvaraRadera
  7. Hahaha...! Du har det förbaske mig inte lätt. Fast lite herrar i huset vore kanske inte helt fel. Kram

    SvaraRadera
  8. Gudars vad skönt med tillgång till vatten igen!! 5 veckor är lång tid att vara utan.....Kram!

    SvaraRadera