fredag 11 maj 2012

Ljuvligaste doften

Direkt när jag klev in genom dörren kände jag den. Fuktig………lite källaraktig och varm på samma gång. Lukten av nylagt murbruk! Klev på och kikade in badrummet som under dagen drabbats av ketchupeffekten. Från ingenting till väldigt mycket på några få timmar :)

Där fanns både vattenledningar och avloppsrör och väggarna är grundade och förberedda för kakelsättning. Att jag snart är inne på femte veckan utan vatten och avlopp i lägenheten gör liksom inte något just i dag. Såååå skönt att se att något verkligen händer :)

Ännu en källa till glädje är att jag under dagens lunch med vår enhetschef fick bekräftat att mitt ansvarsområde verkligen förändras. Jag fortsätter med ungefär samma arbetsuppgifter som jag haft sedan jag började jobba igen och kliver in i det nya någon gång i augusti när semesterperioden är över. Helt fantastiskt och jag är verkligen glad att man tänker ett steg längre. Klokt att inte få tillbaka exakt samma uppgifter som delvis var orsak till att jag körde huvudet i väggen!

Hoppas jag inte tråkat ihjäl er nu men jag var bara tvungen att sätta det här på pränt :)

Lyckades fota min dagens i morse men inga frontbilder av någon anledning så jag slänger med en gammal bild också

IMG_1930

Yarnbard tunic med nya fina Hand crochet shawl

x

Alldeles matt efter ett spinningpass och lite lyckorusig känner jag att det är dags för middag följd av seriöst soffhäng framför TV:n :)

Ha en härlig fredagskväll så ses vi i morgon om ni vill.

Kram

14 kommentarer:

  1. Tjohoo, vad roligt att det går framåt med badrummet. 5 veckor utan vatten, helt otroligt att du klarar av det. Jag är så glad för din skuld att möjligheten till ändrade arbetsuppgifter fanns.
    Kram på dig snygging!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jösses så mycket som hände på en dag! Undrar hur lång tid det tar till nästa "ryck" hihi.
      Kram på dig!

      Radera
  2. Vad skönt att du kan börja se en ände på stambytet. Jag har bara upplevt en kort period utan vatten och avlopp, men du har fått stå ut i fem veckor!! Jag förstår att du är mer än trött på eländet.

    Yarnbard tunic är bara så fin. Jag minns att jag var väldigt sugen på att köpa en när det begav sig, men jag funderade lite för länge och när jag väl hade bestämt mig för att jag skulle ha en så gick den inte att finna. Har tänkt många gånger på att försöka få tag på den på Tradera, men så har det inte blivit av.

    Ha en bra kväll du med. Här blir det också soffhäng
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag missade också Yarnbarden när det begav sig! Är ju ofta sen i starten vid kollektionssläpp men den här hittade jag på en provkollektionsrea ute i Barkarby :)
      Må så gott å kram!

      Radera
  3. Jaaaa! Äntligen- en fredag värd att.fira :-) Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha helt rätt - äntligen är braktoppenfredag!
      Kramar

      Radera
  4. Skönt att det rör på sig i badrummet:) Och rackarns fin dagens! Kram

    SvaraRadera
  5. Nu har vi kommenterat samtidig hos varandra igen :)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Sköt att det går framåt nu på badrums och köks? fronten. Häftigt att du har en sån bra chef! Fin stass har du också :)
    Kram och godnatt från en som nästan somnar i skrivande stund.

    SvaraRadera
  7. Tjohoo vad mycket skoj! Att badrum snart är klart, jobbet inte minst, så skönt att höra att det faktiskt finns bra chefer som bryr sig om sina anställda! Finaste stassen och satan vad du är vacker! Grattis till allt det är du värd!!! Kram!

    SvaraRadera
  8. Åh vad härligt att höra att badrummet är på G. Jösses alltså vad du kommer att fira.
    kramar och suss gott
    L

    SvaraRadera
  9. Å att du står ut....vilket tålamod du har=)
    Men gissar att badrummet blir kalassnyggt sen!
    Snygg är du med i din outfit! Säger det igen...jag vill HA din garderob;)

    Kramar
    Adela

    SvaraRadera
  10. åh 5 veckor utan vatten... vi gjorde ju om badrummet i somras och det tog nog 4v. men vi fick en dusch/toavagn i trädgården som vi var så glada för för utan den ojojoj! Skulle vi 4 gå in till grannen? stackars dem. Så förstår knappt att du stått ut.

    kramis

    SvaraRadera
  11. Härligt att det går framåt både här och där. Och snygg dagens
    som alltid!
    Kram

    SvaraRadera