fredag 18 maj 2012

Jobbar du i dag?

Det gör jag – min sista dag på 75% och det känns rysligt motigt att göra sig i ordning och ta sig i väg. Jag tyckte att andra kunde få vara lediga eftersom jag ändå har kaos här hemma och lika gärna kan jobba.

Alldeles nyss ringde det på dörren och där stod två män i matchande röda tröjor och svarta byxor???????

bucket4 

De hävdade att de skulle städa badrummet och blev väldigt förvånade när jag upplyste om att de är minst en vecka för tidiga. Förstår nu varför det blivit så utdraget och bökigt här – det där med planering verkar ha gått käpprätt åt skogen.

Nu är det bäst att jag ser till att komma iväg - må så gott oavsett om ni jobbar eller är lediga :)

Kram

19 kommentarer:

  1. Fasikens vad snygg du är i din CC!!! *avis igen* :-)

    Här jobbas det som bara den, var på minisemester i Danmark må-to så det var extra motigt i morse... *ha ha*
    Ha en skön helg!
    *kram*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack - jag håller hårt i den :)Ha det så gott själv!
      Kram

      Radera
  2. åh jag förstår det, men ibland är det en extra bra fredagskänsla på jobbet sådana här dagar, hoppas du får det! jag är ledig så jag har det bra :) kram Nilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha ja fredagskänsla är det minsann. Det är knappt någon här :)
      Kramkram

      Radera
  3. Nej jag jobbar inte idag, men å andra sidan jobbar vi min bransch när ni andra är lediga och vet var vi ska t ex fira jul och midsommar =)

    nej det verkade ju lite otajmat att städa ett oklart badrum.
    Förstår att du hellre jobbar än är hemma just nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ju lite trixigt det där i vissa yrken - att behöva offra de stora helgerna! Det är jätteskönt på jobbet -väldigt tyst och lugnt :)

      Radera
  4. Vet inte vad jag ska svara på det faktiskt ..visserligen är jag på jobb, men jobbar, det har jag inte börjat med än..finns så mkt annat kul att göra en sån´här klämdag. Kolla bloggar, fika, fira av en som slutar, tänka på grillningen i kväll, fika på lördag och om det verkligen kommer bli så varmt på söndag som lovat? Ha en fin dag i storsta´n Klem

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha - lite som jag då!
      Kram

      Radera
  5. Hoppas du har en kort och lugn dag på jobbet.
    <3
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det blir det - väldigt lugnt alltså :)
      KRAM

      Radera
  6. Jag är ledig idag! Vi har inga halvdagar på jobbet men får istället alla klämdagar.
    Haha...verkar inte vara någon vidare kommunikation mellan byggjobbarna och städfirman. Mycket frustrerande för alla parter.
    Hoppas du har en lugn dag på jobbet!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Å här är så lugnt och skönt - jag har gott om tid att svara på kommentarer :)
    Kram

    SvaraRadera
  8. De kunde väl fått städa allt förutom badrummet? ;) Jag är ledig och väntar nu bara att få hämta hem Sigge från veterinären.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å Sigge ja det hade jag glömt. Nu borde det bli lugnt och skönt :)Hahaha det går inte att städa för det står och ligger grejer från hall, kök och badrum överallt.
      Kram

      Radera
  9. Har jobbat några timmar och sen röjt i Örebro med barnen. Frågan är om det inte är lugnast att jobba.....Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha jo jag har läst ditt inlägg och troligen hade det varit lugnare att jobba hela dagen :)
      Kram

      Radera
  10. Åhh ja, jag har jobbat idag utav bara tusen. Vilken vecka liksom. Kom hem i måndags, åkte via Alvesta till Skåne i tisdags och tillbaka igen i onsdags, började ta mig an jobb redan igår och har jobbat idag för att komma ikapp. Helt slut ju... Nu ska jag ta helg! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jösses en sån vecka du haft! Ha en lugn och inaktiv helg :)
      Kram

      Radera
  11. Vilket snurr! Ha en mysig kväll. Kramar!

    SvaraRadera