söndag 27 maj 2012

Ingen klänning trots högsommarvärme

Jag har lyckats få ett rejält skavsår på vänster fot. Inte av mina nya sandaler utan av de gamla som jag gick omkring i ca en timme. Det enda som funkar nu är jympaskor och jag vägrar besudla någon av mina långa klänningar med så fula fotbeklädnader :)

Här kommer min dagens – speglad i ett skyltfönster på Hornsgatan

IMG_2106

I butiken intill såg det ut så här och jag blev superglad

IMG_2104

En jätterolig affär med inredningsgrejs som tidigare låg inne i stan. Här kommer det att springas mycket.

Tog med mig min nyköpta badrumsmatta och gick in mot stan för att fixa handdukar. Brukar ta diverse bakvägar när turistströmmen börjar växa till sig för jag blir galen av att behöva kryssa och åla mig fram och inte kunna gå i min egen takt

IMG_2108

Trappor ned till järnvägsbron i utkanten av Gamla stan…………..

IMG_2110

…………sedan vidare längst spåren tills jag når City. Gott om plats och massor av sol gör att jag struntar i att miljön inte är den roligaste.

Tänkte ta en paus på vackra Klara kyrkogård mitt emot Åhléns men….

IMG_2117

IMG_2118

…………...även om det inte syns på bilderna så var den som vanligt befolkad av diverse missbrukare så jag lät bli

In på Åhléns där jag trodde att jag hittade handdukar som stämde med mattan men det konstgjorda ljuset gjorde att det blev fel

IMG_2122

Tillbaka igen och den här gången fick jag hjälp av en supersöt tjej på textilavdelningen. Hon följde med mig ut i dagsljuset med andra handdukar för att jag skulle få ett mer rättvisande resultat men inget var riktigt hundra.

Bet i det sura äpplet och knallade över till NK som naturligtvis hade de perfekta handdukarna med ett mindre perfekt pris. Efter att ha funderat här hemma har jag bestämt att jag får dem :)

Jag har nog gått sammanlagt ett par mil i dag och fått mig lite bränna på köpet så jag är så där skönt trött och slö. Det blir softande i soffan här resten av kvällen.

Kram

11 kommentarer:

  1. Men du hittade dem i alla fall till slut, tjoho!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men jösses så jag jobbat för dem :D
      Kram

      Radera
  2. Härligt med det röda mot det grå golvet. Me likie!
    Och vilket väder ni har haft idag, vi har haft mest molnigt.
    kram!
    <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hur skönt som helst här - kändes konstigt att ha jeans ;)
      KRAM

      Radera
  3. Det bestämde du rätt i! Klem

    SvaraRadera
  4. Det kommer att bli superfint med det röda till vitt och grått. Jag är glad jag fick bildbevis på att det verkligen var grått och vitt och inte rosa och grönt när jag tänker på hur de har skött renoveringen:)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe ja man kunde ju befara det värsta :D
      Kram

      Radera
  5. Synd med långklänningen, men det kommer fler dagar för den. Och synd med Klara kyrkogård, den är ju så himla fin. Men jag ser att solen strålat hos dig med. Härligt! Kram

    SvaraRadera
  6. Ja det är verkligen synd att det ska vara så busigt i den fina lilla oasen och kyrkan är ju så vacker. Massor av sol så jag är så nöjd så nöjd :)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Åh vad jag saknar Stockholm när jag ser dina bilder!
    Och inte hinner jag dit i sommar heller - troligen - med nytt jobb och allt.
    Men nästa nya jobb måste väl vara där uppe bestämmer jag =)

    SvaraRadera