måndag 21 maj 2012

Glad för det lilla

Trots att jag kom för sent till jobbet kändes min första dag på 100% rysligt lång. Jag inser ju att det tar några dagar att vänja mig precis som det gjort varje gång jag gått upp i tid.

Det första som gjorde mig glad var ju vädret. Äntligen behöver jag inte tänka “nej det blir för kallt” när jag vill ha på mig något jag längtat efter.

page

Inga som helt problem att premiärgå Rocking chair top som hängt här och väntat och väntat. Sjalen behövdes egentligen inte utomhus men däremot inne på kontoret :)

Nummer två på gladlistan var att de två tvättmaskinerna som disponeras av dem i gårdshuset var obokade. Jag kunde alltså ladda fyra maskiner på en gång och tjäna drygt en timme vilket känns alldeles fantastiskt just i dag.

Jag har lite roligheter att se fram emot: om ett par veckor middag med en rar bloggkompis och helgen därpå kommer en hel hop trevliga damer hitresande. Vi ska naturligtvis drulla runt på stan, gå i diverse butiker och fika på uteserveringar om vädret tillåter. Efter det väntar Mallorcaresa och ett besök i Skåneland.

Och för den som eventuellt undrar – nej det fanns inget vatten i köket när jag kom hem ;)

Nu ska jag försöka ta mig ur den tillfälliga koman och ringa syster yster för det var alldeles för länge sedan sist!

Kram

4 kommentarer:

  1. Det låter som många trevliga händelser framöver, inte alls dumt:)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja haha, man får vara glad för det lilla...jag har varit glad att solen lyst på mig när jag legat i solstolen mest hela dan med nyopererad tand!
    Visst är det härligt när man kan ta på sig vad man vill utan att frysa ihjäl!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Låter inte alls dumt att ha så mycket skoj att se fram emot. Supersnygg kombo har du idag också. Toppen .-)

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  4. Snyggt!

    Jag lärde mig tydligen inte i lördags för jag bylsade på mig en tunn kofta ovanpå min klänning och en Grandmas uppepå det. Behöver jag säga att jag svettades? Skyller på att det är kallare här på vischan.

    Låter som om du har massa kul framför dig.

    kram

    SvaraRadera