tisdag 22 maj 2012

Dubbeltrubbel

Nejdå inget problem att komma upp och iväg i rätt tid i morse. Härlig lunch i solen och en promenad, jobbet flöt fint – så långt allt ok.

Problem nummer ett uppenbarade sig efter ca 10 minuter på löpbandet när det plötsligt svartnade för ögonen och jag höll på att dråsa i backen. Efter en paus och lite vatten försökte jag igen med samma resultat och då gav jag mig. Antar att jag både sovit och ätit för dåligt?

Gick lite tidigare från jobbet och promenerade en del av vägen hem och det var hur skönt som helst. Handlade lite och knallade glad i hågen uppför mina fyra trappor medan jag famlade i väskan efter nycklarna men där fanns inga. Fan också – hade jag tappat dem på jobbet?

Till slut såg jag för mig själv hur jag gick ut genom den öppna dörren i morse utan att låsa eftersom det var gubbar i köket. Gluttade in genom brevlådan och visst hängde de på sin krok, helt oåtkomliga utan en kraftig ståltråd eller liknande. Efter en del ringande lokaliserades en rörmokare med huvudnyckel som fortfarande befann sig någonstans i huset. Aldrig någonsin har jag blivit så glad över att se en jättelik, illröd och svettig man :)

I dag behövdes ingen kappa och koftan åkte av mitt på dagen

IMG_2019x

En av mina två Ninotchka dress i vintage chalk. Jag gör nämligen som Josanne och köper back up av favoritplagg när jag kommer över dem billigt. Eftersom jag älskar den här lilla saken vet jag att jag kommer att använda sönder den så småningom.

Nu ska jag ringa upp en söt skånedam och göra lite reseplanering!

Må så gott och kram!

18 kommentarer:

  1. Men det där lät inget bra. Kolla upp det om det händer igen, ok? Snygg stass och lycka till med planeringen.
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp - händer det igen ska jag kolla bla blodtryck!
      Kram

      Radera
  2. Ojdå, vilken dramatisk dag! Bra att du avbröt träningen, man ska lyssna på kroppen.
    Vilken tur att du fick tag på rörmokaren. Vi har en dörr som låser sig när vi stänger igen den, en gång råkade jag springa iväg utan nycklar. Jag var på väg ner till tvättstugan och min man var inte hemma. Insåg mitt misstag när jag kom upp från tvättstugan. Som tur var så var det mitt i sommaren, det var soligt och varmt, så jag gick ut och satte mig på gården och väntade tills min man kom hem ett par timmar senare :-)

    Smart att hamstra favoritplagg! Hittills har jag inte slitit ut något mollyplagg, men hemska tanke den dagen det kommer att hända. Vad gör man då? Slänger man plagget? Kan man slänga ett Odd Mollyplagg?
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det där med att låsa sig ute är ju verkligen inte kul. Verkligen tur att det fanns någon kvar och jobbade! Nej vad farao gör man med utslitna Mollys ;)
      Kram

      Radera
    2. Här svarar jag lite inhoppandes. Jo man sparar sina utslitna mollysar och sen använder man tygerna till kul saker. Syr ett kuddfodral eller hårband eller gör patchwork.
      Hihi. Varför inte en gardin av ett kollage med tyg?
      kramar

      Radera
    3. Jaaa naturligtvis! kan inte riktigt tänka mig att slänga en Molly :)
      Kram

      Radera
    4. Ja, man får nog återvinna plaggen! :-) Jag kan inte heller tänka mig att slänga en molly! Kram

      Radera
  3. Blodsockerfall kanske? Obehagligt i alla fall.....
    Och jäklar vad varmt det har varit i dag:) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    2. Ja jag tror att jag nog ätit lite dåligt :o)
      Kram

      Radera
  4. Kul med favoritplagg, hur är Ninotchka i storlek? Är det den som är lite känslig i tyg/sömmar? Tycker den ser superfin ut på dig!
    Lät inte bra med snurrigheten - var rädd om dig! Glöm inte at äta! *kram*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har två på mina just för att de är väldigt känsliga i inprovningarna vid bysten och intill knappslån. Jag har förstärkt de sömmarna med vliseline. Får kanske ställa en mat och sovklocka?
      Kram

      Radera
    2. Mat o sovklocka är bra idé! Jag är oxå känslig mot blodsockerfall, inget kul alls. Lätt man glömmer att äta ibland...

      Radera
    3. Folk tror ju att jag är dum i huvudet när jag talar om att jag sällan blir riktigt hungrig. Ett litet svid i magen är ju lätt att ignorera om man har något kull för sig .
      Kram

      Radera
  5. Vilken tur att du kom in. :-D Så drygt annars ju..
    Och träningen, ja. Ibland är det bara att lyssna på kroppen och det gör du ju. Hoppas det blir bättre nästa gång.
    Många kramar och suss gott

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var lite svettigt ett tag innan den räddande ängelen uppenbarade sig :)
      Kramar och sov gott själv

      Radera
  6. Hej!
    Blir alltid lika glad när jag tittar in hos dig men idag var det dramatik. Otäckt när det svartnar för ögonen, låter som att du ätit och/eller druckit lite dåligt. Hoppas det inte kommer tillbaka.
    Och dessa nycklar som har en viss förmåga att försvinna, tur att du fick tag på karln!
    Du är så snygg i in Ninotchka, smart med två! Jag älskar min och hoppas att den ska hålla länge.

    Kramar!

    SvaraRadera
  7. Men hjälp! Det låter som att du ska ta det lugnt ett tag. Det kanske krävs att du backar lite på annat medan du vänjer dig vid att jobba 100%.

    Skönt att det ordnade sig med nyckeln.

    Kram

    SvaraRadera