tisdag 15 maj 2012

Den som söker hon letar

Och till slut lyckades hon lokalisera sin älskade Voile short dress. Titta så glad jag blev :)

IMG_1952x

Chill Norwaykappan däremot är intejpad i en klädkammare så det blev Lotta Lotta som fick följa med ut.

Riktig otursdag i dag som började direkt när jag kom ut i trappen och lyckades få en liten klump våt cement på kappan. Den gick att borsta bort när den torkat och lämnade bara ett litet spår som bara jag ser.

Sedan var det fel på Tvärbanan som skulle ta mig sista biten till jobbet så jag blev tvungen att gå vilket i sig inte är så farligt. Delar av vägen går dock parallellt med Essingeleden och det är inte någon lek i morgonrusningen. Jag kom fram en smula yr av alla avgaser ;)

Som grädde på moset har byggarbetare sprungit ut och in i mitt badrum ända tills alldeles nyss – uppenbarlige på övertid och jäkligt irriterade. Deras gormande och svärande överröstade allt.

Det här är inget gnällinlägg utan mer ett konstaterande av hur dagen varit ;) Jag är faktiskt rätt så glad!

Nu när det är tyst och lugnt ska jag sortera lite papper och försöka stämma av ett par konton.

Hoppas ni haft en fin dag!

Kram

10 kommentarer:

  1. En riktig fining du har grävt fram bakom plasten:) Kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och lov visste jag ungefär var den hängde :)
      Kram

      Radera
  2. Vissa dagar vill sig bara inte, det är som om de drar till sig elände och otur. Men det är kanske bra att samla all otur på en och samma dag istället för att ha otur i spridda skurar :-)
    Det var länge sedan jag anväde min Volile, kanske dags att damma av den.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker absolut att det är bäst att samla allt dumt på en och samma dag! I morgon blir alltså en toppendag :)
      Kram

      Radera
  3. Klart att du får en superonsdag:)

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja för det har jag bestämt :)
      Kram

      Radera
  4. Den är underbar på dig! Och Lotta Lotta är inte fy skam heller :) Klokt att samla allt dumt på samma dag :) Ska jag också testa :)) Eller det är nog det jag har gjort nu så sen blir det superduperbra! Kramar

    SvaraRadera
  5. Tack snälla - ta hand om dig och krya på dig!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Övertid = snabbare försvinner de ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi tänkte inte på det utan undrade mest hur långt efter tidplanen de egentligen är :)

      Radera