onsdag 2 maj 2012

Bråttommorgon

Ibland får man veta att man lever. I morse fick jag i all hast slänga på mig det som var närmast till hands och ge mig av. Helt plötsligt skulle det placeras en stor torkfläkt i den trånga gången framför badrummet – min enda väg ut ur lägenheten just nu :o)

IMG_1867

Detta var en gång mitt badrum – undrar när jag får ett nytt?????

IMG_1868

Här skulle monstermaskinen stå och fylla ut hela gången.

Ingen tid till eftertanke och framför allt ingen tid till att stå och åma mig framför spegeln och fota dagens. Så håll tillgodo med denna osnygga bild från en av toaletterna på jobbet

IMG_1860

Så klart det var alldeles för varmt med både Timeout och kappa men jag tänker inte klart under press i arla morgonstund :)

På lunchen diskuterades om det verkligen var så att de som månar om tanken att alla ska fika/luncha tillsammans gör det av omtanke eller för att de är rädda för att de som inte följer med har roligare. Nä det var inte en seriös diskussion utan ett exempel på de något skruvade frågeställningar som oftast uppstår under luncherna ;) Ganska skönt sätt att rensa hjärnan från siffror en stund tycker jag.

Dagens träningspass var tungt till en början för jag hade ingen lust alls. När vi var på tredje övningen påpekade min PT att jag log och så är det oftast. När jag väl är igång är det kanon oavsett om det är motigt att ta sig dit.

Trött och nöjd övergår jag nu till lite seriöst slappande vilket jag också är riktigt bra på numera.

Sköt om er!

Kram

6 kommentarer:

  1. Men din stackare. Det var ett kalt badrum:) Har du någon som helst aning om när det är klart? Att rensa hjärnan på lunchen är absolut ett måste.
    Slappna nu av och njut kvällen!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vi får hoppas att det går snabbt nu med din renovering. Det är allt skönt att rensa hjärnan både med träning och lunchprat.
    Kram och fin kväll från Eva

    SvaraRadera
  3. Haha... Passa sig så du inte blir instängd och demurar in dig i lägenheten snart. Det måste väl ha någon ände ju.

    Och fin var du! Kram

    SvaraRadera
  4. Att du ser så glad och fin ut! Det hade inte jag lyckats med utan badrum.

    KRAMAR

    SvaraRadera
  5. Åh vad härligt färgglad du ser ut. Löve it.
    Hoppas ditt nya badrum bli superfint. Tänk när du får inviga det med doftljus och mys. Bada i en timme..!
    kram

    SvaraRadera
  6. Härligt att du är lika snygg och glad som vanligt trots att du lever mitt i en byggarbetsplats!
    Kram

    SvaraRadera