torsdag 31 maj 2012

Bra och ganska oregnig dag

Tjolahopp en sån tur jag hade. De där nästan svarta molnen blåste fram och tillbaka och runt runt över Stockholm utan att släppa ifrån sig värst många droppar medan jag var ute och gick. Åskade gjorde det däremot så det sjöng i de stora fönsterrutorna på jobbet. Nu däremot när jag väl är hemma regnar det på ordentligt. Samvetskappan är alltså fortfarande fin och utan märken efter regndroppar.

Jag slog ett rekord i dag – i pannkaksätning. Hela fem stycken klämde jag i mig och hamnade nästan i koma efteråt. Var tvungen att gå en sväng runt huset då och då för att hålla mig vaken haha.

Tillställningen i Odd Mollybutiken var jättetrevlig. Det var inte så väldans många inbjudna så jag kände att jag inte kunde fota lite översiktligt utan att få med ansikten. Så av respekt för dem som var där blir det bara ett par foton på olika godsaker.

IMG_2182

Champagne, macarons och tunna chokladflarna gjorde inte ont alls. På något sätt lyckades jag stoppa i mig lite av varje trots pannkaksrekordet.

IMG_2183

Små påsar med lookbooks och en lite bronsig överraskning.

I butiken fanns ett litet urval av Fall/Winter 2012 och några av damerna passade på att prova. Jag fick ögonen på en ljuvlig virkad lång klänning och fick säga åt mig på skarpen att inte prova :)

Eftersom vi dessutom hade förmånen att få handla med lite rabatt passade jag på att ta hem en blå mjuking som stod på önskelistan.

IMG_2187 

Den lilla runda saken är en superfin dubbel spegel men en präglad ros på ena sidan. Bara en sån sak gör ju att jag måste älska den :) På insidan finns både förstoringsspegel och en med normal storlek.

Tack snälla ni för en trevlig stund i butiken!

Dagen har gått av stapeln i denna stass

IMG_2163x

IMG_2168x

Mysko halvstirrigt leende och sur men det syns ju i alla fall vad jag har på mig. Premiär för de nyfyndade Fiorentini Bakerbootsen och jag har inte minsta skavkänning någonstans trots att de varit på tretton timmar i sträck. Får ni chansen att ta hem ett par till bra pris så ta den! Ja om ni gillar dem så klart.

Nu dags för total avkoppling och tidigt i säng.

Hoppas ni inte regnat bort utan haft en ok dag!

Kram

10 kommentarer:

  1. Åh macrones från Ladureé....mumsigt!!
    Ser att du har vackraste kappan i svart också....
    Kram från Titti i kyliga norr.

    SvaraRadera
  2. Så en superbra dag för dig snygging:)

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig eftermiddag!
    Skönt att du klarade dig från regn och fem pannkakor? :-D :-D

    kramar och ha en fin kväll,
    L

    SvaraRadera
  4. Vilken skön dag, och vad snygg du är i kappan:) Ta det lugnt i kväll.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vad härligt! Hade gärna smygit runt där och käkat macaroons jag med:) Kram

    SvaraRadera
  6. Vad fin du är! Och vilken underbar tillställning. Jag hade gärna tjuvkikat lite på höstens nyheter... Kram

    SvaraRadera
  7. Vad mysigt! Macarons är ju så goda. Är ju nyfiken på vad som fick följa med hem.

    kram

    SvaraRadera
  8. Så mysigt det ser ut!!! Här dök det upp såna där hotfullt mörka moln nu ikväll och minsann kom det en rejäl skur också! Som tur var några timmar efter att jag strukit på en massa provfärger på huset...
    Kram

    SvaraRadera
  9. Oj vad fin du var! Verkar ha varit en trevlig kväll! Shopping är ju aldrig fel - nyfiken på innehållet i påsen... *kram*

    SvaraRadera
  10. Verkar varit en rolig kväll! :D Macarons är så gott!

    Ha en fin dag!

    Kram
    Erika
    erikaeveryday.blogg.se

    SvaraRadera