torsdag 24 maj 2012

Borde vara förbjudet att jobba en sån här dag :)

Vi har varit utomhus så mycket på jobbet i dag att jag bränt mig i benan haha. Får kanske kamma högerbena i morgon så att eländet inte syns.

Morgonen inleddes på terrassen med avdelningsmöte och besök från huvudkontoret, sedan blev det lunch på samma terrass liksom eftermiddagsfika. Toppade med att gå hem från jobbet så jag får ju så klart skylla mig själv. Men härligt är det även om jag inte riktigt hänger med när värmen kommer så snabbt.

Jag lämnade lägenheten i denna stass som renderade några höjda ögonbryn. Oskriven regel säger att man klär sig ganska strikt när det kommer besök “uppifrån”. Jag kände mig rätt bekväm i solen medan de flesta andra såg ut att lida mer eller mindre. Särskilt herrarna i kostym och slips ;)

IMG_2064x

IMG_2065x

Efter 10 meter vände jag tillbaka och lämnade Drama coat hemma.

Mitt badrum är har fått kakel på väggarna och klinkers på golvet och jag är ganska glad. MEN – återigen detta MEN. På mitt exemplar av beställningen av kakel och klinkers är rutan för grå klinkers ikryssad. Det var den inte på golvläggarens - som till min stora förvåning var en liten filippinsk tjej - arbetsbeskrivning för där står “antracit”.

Så nu har jag vitt fint kakel på badrumsväggarna och antracitgrått golv! Nu skiter jag i det för jag orkar inte mer. Jag valde grått eftersom det inte är lika fläckkänsligt även om jag tyckte att ett mörkare golv skulle vara snyggare. Nu är det alltså opraktiskt men snyggt ;) Och baske mig ser det inte ut som om jag ska kunna ta ett bad nästa helg!

Inser att det blir en smula tjatigt med dessa badrums och köksrapportet men jag måste liksom få ur mig det.

Nu ska sängen bäddas med alldeles nytvättat duntäcke för både resårmadrasser och bäddito har torkat.

Må så gott!

Kram

18 kommentarer:

  1. Men det var då troligt vad mycket som kan bli fel. Du ska nog vara glad över att det inte blev grönt golv och rosa vägger;) Skönt att du får sova i sängen i natt, och den där Puppa (heter den så?) är skitsnygg på dig.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack söta - ja det är Puppa silk patchwork wrap. Ja jösses - badrummet är skitsnyggt och jag får väl torka golvet lite oftare.
    Nu ska jag bädda sänegn - hurra!!!!!
    KRAM och tack för pepp i går

    SvaraRadera
  3. Åh vilken outfit. Kan tänka mig att gubbarna i svart var avundsjuka. :-D
    Det lät väldigt snyggt med antracitgrått och jag ser fram emot att se det live.
    många kramar och jag är på skype om du vill.
    pöss

    SvaraRadera
  4. Ja meen, vilken värme! 28,5 hade vi här kl 18.30....
    Badrummet låter ju supersnyggt! Du får sopa lite oftare helt enkelt.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var nyss ute och tittade på det och det är så snyggt att det är värt lite extra städ :)
      Kram

      Radera
  5. Snygg i Puppan! Och tänk att det alltid ska krångla med hantverkare! Tänk om en annan skulle strula så där på jobbet! Skulle bli ramaskri på en gång......Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med - skulle få sparken om jag klantade mig så mycket så många gånger.
      Kram

      Radera
  6. Arbetslusten är på noll nu när vädret är så fint. Efter en seg vinter och en nästan obefintlig kall vår så är äntligen värmen här och det sista man vill är att tvingas sitta inne. Härligt att kunna sitta ute hela dagen även om det resulterade i en värkande bena :-)

    Trist med badrummet! Hur svårt kan det vara att få det rätt. Men det låter fint med antracitfärgat golv så i det här fallet så kanske det inte gjorde något att det blev fel.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Jag är så sol och ljustörstig att jag knappt kan sitta stilla inomhus men jag måste ju skärpa mig lite :) Nj hur svårt kan det vara !!!! Men det är väldans snyggt :)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Det låter jättefint dock och fin är du i din Puppa. Jag har också grym semesterfeeling och därmed ingen arbetslust alls, men helgen hägrar iaf. Klem

    SvaraRadera
  9. Ja tack gode gud att det nästan är helg :)
    Kram på dig

    SvaraRadera
  10. Hehe, min syster trimmade mitt hår ikväll- när hon skulle trimma bort lite bäbishår i nacken efter att vi var färdiga missade hon att jag ställt tillbaka millimetrarna! Och jag var solbränd i nacken- nu har jag en bred vit rand istället=)) Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppsan - jag var inne hos dig och kollade och tycker egentligen att det var lite läckert! fast det är ju kul om det blir som man tänkt sig så klart :)
      Kram

      Radera
  11. Det låter som om badrummet blir ursnyggt. Du var också ursnygg imorse, jag såg dig vid övergångsstället men du var så snabb så du hann försvinna innan jag hann säga hej. Kram Annelii

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det blir faktiskt snyggt. Vad synd att jag var så snabb att vi inte hann hälsa!
      Kram

      Radera
  12. Vi har också antracitgrått golv och det trivs vi jättebra med. Inte så opraktiskt som man kan tro; inte ens med 4 katter och en hund.

    Underbart att få det färdigt och jag förstår ditt behov att få ut det. Minns fortfarande - med rysningar - när vi renoverade badrummet 2009. Trauma som sitter i... ;)

    Ha en skön helg i solen!

    SvaraRadera
  13. Å vad bra det låter md golvet :) Jag vill aldrig någonsin mer uppleva ett stambyte!
    Ha det så gott sjäv :)

    SvaraRadera