måndag 14 maj 2012

Att vara en riktig karl

I det trakter jag är uppvuxen är det nog så viktigt att vara en riktig karl och att inte låta sig tofflas av hustrun – eller kärringen som det ofta heter.

omgardtjarn-bonde_21138520

Följande utspelades för några decennier sedan när min dåvarande pojkväns familj var inbjudna på kaffe hos släktingar en bit ut på landet.

Efter avslutat kaffedrickande bad hustrun sin man att gå ut med hinken – dvs sophinken. Herrn i huset flög upp från stolen och med ett Håll rajt bar de av mot köket innan han insåg att de hade besök och att han kanske framstod som alltför vek. Efter några sekunder där man tydligt kunde se våndan i hans ansikte ändrade han sig till Gå ut med hinken själv kärringjävel!

Behöver jag säga att tystnaden var monumental efter den repliken ;)

Kram

4 kommentarer:

  1. Hahahaha å jisses, jag ser det framför mig :-D Tack för dagens gapskratt och kram på dig snygging!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte alltid lätt att vara man :D
      Kram på dig!

      Radera
  2. Haha, tack för dagens skratt.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hahahaha! Gud så fånigt! Kram

    SvaraRadera