fredag 25 maj 2012

Äntligen fredag kväll

Den här veckan har varit nästan outhärdlig och jag har verkligen längtat efter att den ska ta slut.

Solen har fortsatt att vräka ner och det är just nu verkligen sommar. Sitter här med nymålade tår som blev snygga den här gången eftersom jag lät lagren torka ordentligt :) Inga som helst planer för helgen mer än att hämta ett paket i morgon och det känns så skönt!

Morgonen började med en viss dramatik när en älg plötsligt kom simmande utanför jobbet i riktning in mot stan som bara ligger ett par kilometer bort. En av kollegorna ringde polisen men de fick visst inte tag i den för senare på dagen dök den upp söder om stan.

IMG_2085

Haha jag är medveten om att det ser ut som en and men Iphonen klarade inte att zooma mer :)

Annars har dagen förflutit ungefär som resten av veckan. Bra flyt på jobbet och alla pauser har tillbringats i solen på terrassen.

Min dagens är återigen av karaktären “ta något som hänger framme”

IMG_2084x

FOL i white och Mesh short cardigan i love

Koftan hittade hit från Odd Me förra sommaren och jag tycker att färgen är härlig. Som tur är matchar den en hel del i garderoben så den kommer ni nog att få se en hel del av.

Nu måste jag skynda mig – Let’s dance har precis börjat och jag får inte missa Anton Hysén :)

Ha det så gott!

Kram

12 kommentarer:

  1. Du glömde väl inte Vampire dairies? :-D

    Simmande älg? mitt i stan? Det må jag säga...! Hade varit ganska snopet att träffa på den på land också för den delen.
    Ha nu en underbar fredagkväll,
    kramis

    SvaraRadera
  2. Nej inte i kväll - har suttit klistrad vid TV:n :D Jag tyckte så synd om den stackarn som var så vilse.
    Ha det så skönt själv!
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Åh Anton ja. Jag hoppas han vinner hela skiten:) Det var länge sedan det kändes så bra med helg. I morgon ska kroppen grillas och badas.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Min ska också grillas lite tror jag men bad får vänta.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Stackars älg! Håll sig i skogen för sjutton! Ursnygg dagens! Kram från en som också spanar Hysènstjärt just nu;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Värsta bästa rumpan haha.
      Kram

      Radera
  6. Oj, jisses, en älg i stan? Stackarn....

    Fin du är i din dagens. Underbart lila färg. Själv får jag lov att avnjuta nåt tecknat som står på här i bakgrunden istället för Let's dance :)

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var riktigt synd om den - helt ur kurs och alldeles ensam :( Jag har nyss kikat in hos dig och det såg jättemysigt ut. Hoppas ni han rädda tvätten :)
      Kram

      Radera
  7. Svar
    1. Haha Wtf verkligen!
      Kramar

      Radera
  8. Visst är Anton hur bra som helst!! Han måste ju vinna.

    En älg?! Jag ser ingenting... men tvivlar inte på att den är där. Stackaren.

    Tack för alla fina ord inne hos mig, uppskattar dig och dina kommentarer så mycket :-)

    Kramar

    SvaraRadera
  9. Jag brukar inte följa LD men den här gången bänkar jag mig troget framför TV:n :)
    Jag tänker på dig lilla fina!
    KRAM

    SvaraRadera