söndag 29 april 2012

Körsbärsblom en masse :)

Jag måste göra om det här på tisdag om vädret är ok för det är så vansinnigt mäktigt!

Kan inte låta bli att kasta ut en hoper bilder :)

IMG_1812

På båda sidor om den stora fontänen växer de i dubbla rader

IMG_1817

 

IMG_1820

Man går alltså igenom en allé av idel blommande träd

IMG_1828

Här har jag bara vänt kameran rakt upp – man ser knappt himlen

IMG_1825

Blomsterpromenaden skulle gått av stapeln i den här fina men jag insåg att den inte skulle må så bra av att sitta på diverse dammiga bänkar utefter vägen så det blev den mera rustika ärtgröna till slut.

Det där med dammiga bänkar kommer sig av att jag gillar att sätta mig ner och prata med folk jag inte känner. Särskilt utländska turister eller äldre människor blir offer för mitt pratande. De förra eftersom jag tycker att det är kul att höra hur de ser på Sverige och svenskarna. De senare för att många har upplevt så mycket och ofta har fantastiska historier att berätta.

Jag kollar så klart av att det finns intresse av en pratstund innan jag sätter igång ;)

IMG_1786x

IMG_1787x

Drama coat som faktiskt inte är riktigt så blå i verkligheten. Jag har nog lekt lite väl mycket med bilderna ser jag :o)

Trots lullande under körsbärsträden har jag även hunnit med att deklarera och betala in den mindre roliga restskatten.

Efter den dagliga dammsugningen är det nu dags för en riktigt het chili och ett glas rött :)

Ha det gott!

Kram

10 kommentarer:

  1. Så läckert med det där körsbärsblomstaket!!
    Och en blå Drama Coat skulle inte göra ont:) Kram

    SvaraRadera
  2. Wow vad läckert! Och vad kul att du sätter dig och pratar med människor, det är jag alldeles för blyg för. Din dagens var fantastisk! Kram

    SvaraRadera
  3. Jisses vad fint, det är som en dröm. Det måste kännas lite mäktigt att gå under alla dessa blommande träd? Du & Drama är skitnsnygga ni med.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilka fantastiska foton! Och det måste ju vara rena drömmen att få gå där under en rosa, fluffig himmel :-) Och att få en söt, pratande ros vid sin sida på en dammig bänk!

    Kramar

    SvaraRadera
  5. Det är så vackert så det finns bara inte! Samma här på Järntorget. Staden blommor nu. Kram

    SvaraRadera
  6. Hej!

    Vilka bilder och tänk att få vandra under allt detta vidunderlikt vackra.
    Kram från Eva

    SvaraRadera
  7. Kramar från en som somnade vid samma tid som en 9-åring skulle jag tro :)

    SvaraRadera
  8. SÅÅÅ vackra bilder på blommorna och även på fina Drama Coat ;-)
    P.S. Har du varit en sväng om utförsäljningen än? Massor av saker till dig som är så nätt.
    KRAM!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmm både Draman och blommor tål att tittas på :) Jag har tittat in påutförs. och är väldans nöjd med det jag fick hem :)
      KRAM

      Radera
    2. Tänkte väl ;-)
      Ha en fin Valborg/Första Maj
      KRAM!!

      Radera