måndag 30 april 2012

Iraq Lobster :)

Jag tittar då och då på Family Guy och Simpsons. Varje avsnitt har en dos sammhällskritik och drift med amerikanska företelser i stort. Jag har inte sett avsnittet av Family Guy från vilket det här klippet är hämtat men det undgår väl ingen att hummern ståtar med både turban och Bin Ladinskägg ;)

 

Dessutom undrar vän av ordning hur hummern kan vara så pigg? Den är röd och alltså kokt och borde inte kunna röra sig alls ;)

Efter jobbet ska jag och fina Äppelträdet äta middag men det blir troligen inte så sent. Tror inte att någon av oss har lust att röra sig på stan i sena timmen sista april.

Om jag har rätt kommer jag tillbaka här i kväll - om inte blir det sängen direkt.

Kram på er

9 kommentarer:

  1. appen heter pixlromatic. Finns även på nätet (googla) ifall du har bilder i datorn du vill leka med. Många roliga filter och ramar. Sahra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla - nu ska här lekas!

      Radera
  2. Men jag tror- tror som sagt- att det finns en hummer/kräfta/nånting skalish som är röd fast den inte är död. Tror.

    Ha en supervalborg! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppsan - aldrig för gammal för att lära nåt nytt och allt det där :)
      Kram och elda försiktigt

      Radera
  3. Haha....jag har också alltid undrat varför hummrar och kräftor alltid avbildas röda, men av kommentaren ovan så har jag också lärt mig något nytt.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hahaha! Turban och Bin Ladenskägg....Har inte alla humrar det;) Kram

    SvaraRadera
  5. Ha ha, säger som Linda, är inte humrar röda med turban och skägg? ;-)
    HOppas ni har en mysig middag!

    Stora kramar

    SvaraRadera