tisdag 24 april 2012

Inget restaurangbesök men perfekt träningspass

Äntligen skiner solen :))

När jag kom ner på gatan i morse insåg jag att mina solglasögon inte låg i väskan. Orkade inte gå upp och hämta dem för det skulle ha inneburit forcering av två tokdammiga plastdörrar samt av och påtagande av stövlar.

En annan överraskande upptäckt var att jag för första gången på evigheter klätt mig för varmt

IMG_1733x

IMG_1732x

Dagens träningspass var helt perfekt och jag bokade omgående ett till av samma slag på torsdag. En blandning av styrketräning med fria vikter och konditionsträning. Det senare bl.a genom grodhopp 3x30 st. Inget för den räddhågsne – jösses så mör jag blev! Så lägger vi på lite knäböj, crunches och rygglyft och jag inser att jag har en bit kvar innan jag är i form igen.

Kanske lika bra att restaurangbesöket blev flyttat till nästa vecka. Det visade sig att huvudpersonen som vi andra skulle bjuda på middagen hade missuppfattat datumet och hade annat för sig i kväll :o)

Tittade lite i mina bildmappar och kommer ihåg att jag nyligen traderat hem en söt liten sak som jag inte använt än

#611 Hook up tank vintage rose

Hook up tank i vintage rose. Den småmönstrade överdelen är en avtagbar “väst” och jag tycker nog att toppen är snyggast utan den. Nu gäller det bara att fundera ut hur jag bäst ska kombinera den. En lagom sysselsättning så här på kvällskvisten.

Ni som har den får gärna komma med idéer.

Dags att ta tag i dagens obligatoriska dammsugning………………….

Kram

14 kommentarer:

  1. Hookup tank provade jag i OM-butiken förra året. Rea var det och jag köpte den inte. Ångrar mig som en freeking gnu!! F-n! Bra Traderat:) Kram

    SvaraRadera
  2. Jag gjorde samma sak :)) Blev skitglad när jag såg den på T!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Så avundsjuk jag blir! Tänk att kunna röra sig på det viset..saknar det enormt mycket emellanåt! Bara försöka acceptera livet som det är men det är inte alltid så lätt. I vilket fall som helst är det verkligen roligt du kommit igång o gillar det du gör! Hookup tanken verkar ju jättefin! Den måste du visa på sedan..
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag känner mig verkligen lyckligt lottad! Jag har alltid tränat och det är bara sista året som jag släppt allt. Har inte fnulat klart på kombinationer och nu är jag jättetrött haha
      Kram

      Radera
  4. Så härligt att det går bra med träningen! Jag ska banne mig ta fatt i den.
    kramar°!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu tror jag faktiskt att jag klivit över dem berömda tröskeln. Får se hur det känns i morgon hehe.
      Kram å sov gott

      Radera
  5. Duktiga du, här blir det mest soffhäng. Dags att rycka upp sig tror jag:) Ska bli spännande att se vad du får till med fyndet.
    KRam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fick ett kombotips av igern :)
      Kram

      Radera
  6. Vilken mysig blogg du har:) jag tänkte följa men hittar varken facebook eller twitter??

    Vill du ha lite skön inrednings-inspiration samt delta i en tävling i mitt lantliga inlägg, då kan du kolla in min blogg:)
    Ha en kanonvecka.

    LOVE Maria på inredningsvis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du gillar min blogg:) Tyvärr hör jag till dem som inte riktigt klarar av allt "mediabrus" så jag har inte ens tänkt på FB och Twittwer. Kollar lite och funderar........
      Kram

      Radera
  7. Duktig du är! Och toppen är ljuvlig! Jag har densamma och har mest använt den till korta jeans och begonia cardigan.

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man tackar! Jag har ju tre Begonior ;)
      Kram

      Radera
  8. Flitig du är med träningen!
    När du tröttnat på den asfina blusen så kan du sälja den till mig;)
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Motigt i början men nu vill jag verkligen! Tröttnat????
    Haha - skämt åsido - jag lovar att komma ihåg dig!
    Kram

    SvaraRadera