torsdag 26 april 2012

Godmorgon torsdag :)

Solen har flytt sin kos och vi har fått upp gråvädret till oss. Gör inget känner jag men att efter snart två veckor utan vatten och avlopp hitta den här notisen i Aftonbladet gör mig en liten smula bekymrad.

Plåtslagare och VVS:are i strejk

1200 vvs:are och plåtslagare har gått i strejk sedan Byggnads sagt nej till medlarnas bud.

Strejken inleddes klockan sex på onsdagsmorgonen, sade VVS Företagens förhandlingschef Robert Jakobsson till TT.
Byggnads avtalssekreterare Torbjörn Johansson sade på tisdagskvällen att Byggnads är redo att återuppta samtalen med medlarna eller arbetsgivarna – VVS Företagen och Plåtslageriernas riksförbund – när som helst.
– Vi bröt samtalen sedan vi tackat nej till medlarbudet

20070517102803!Happyfacex

Nu tar jag omedelbart tag i uppgiften inte oroa sig i onödan och intalar mig att mina vvsgubbar inte kommer att tas ut i strejk!

När jag packar träningsväskan blir jag glad när jag känner att jag ser fram emot dagens pass trots halvilsken träningsvärk från i tisdags :)

Ses sen om ni vill…………………..

Kram

8 kommentarer:

  1. Nej, gud! Ingen strejk nu, det kan dom hålla på med när ditt dass är färdigt. Ha en bra dag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ojoj! Får hoppas att inte du blir drabbad. Härligt att med träningen. Ska ta ett snack med min nya PT idag tror jag :) Kram

    SvaraRadera
  3. Jag är lite förvånad själv att jag är såpass träningssugen :) Hoppas att det håller i sig.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Men nej, peppar, peppar, hoppas nu du får färdigt allt! Annars får du fortsätta duschandet på träningsstudion :-)

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här duschas hej vilt lite överallt ;)
      Kramkram

      Radera
  5. Åhh nej, inte oroa dig! Men jag är precis likadan så jag vet hur det är! Heregud vilka världskatastrofer som försiggår i mitt huvud var dag. Kram

    SvaraRadera
  6. Ja det är förunderligt hur komplicerat allt kan bli i tankens värld :)
    Kram

    SvaraRadera