lördag 21 april 2012

Gårdagen och den hypade sidentoppen

Alla har väl förstått att det var svinkallt och regnade hela dagen i går så jag pälsade på mig ordentligt

IMG_1655x

Hur dumt som helst att ta en yllesjal – den blev “en smula” fuktig

Jag och Lingon hämtade upp Hilde på hennes hotell för att omedelbums knalla bort till Odd Mollybutiken där det provades en del och skrattades mycket :)

IMG_1675

 

IMG_1670

Djup koncentration vid provningen av den här vackra koftan. Vi är alla tre smått galna i den och har svårt att välja färger.

IMG_1666

IMG_1668

För att vara säker på att ha något nytt att sukta efter provade jag den helt underbara Tripper A Long skirt i vintage dark grey. I sanning en riktig snygging! För att känna efter om den var ett nödvändig köp åkte även RAF slip top i samma färg på……………………….

Raskt i väg till Mathilde där vi hade lite ont om tid eftersom vi skulle vidare till huvudkontoret. Någon av oss lyckades trots det få med sig en kasse med efterlängtat innehåll.

IMG_1676

Systerväskan till min blå Campomaggi – minst lika snygg!

IMG_1683

Jadå – det fanns mindre röda väskor med mindre saftig prislapp också ;)

Marsch i väg till tunnelbanan och vidare till Kornhamntorg där Charlotte tog emot oss. Än en gång hade Lingon och jag möjligheten att både känna på och prova lite ur kommande höstkollektion. Jag brukar ju bli som mest köpgalen när det vankas vår och sommar men i A/W 2012 finns några riktigt fina saker som kommer att hamna i Rosgarderoben.

IMG_1687 

Passade på att ta en halv dagens i det vackra showroomet.

Snabbt i väg med tunnelbana till Hötorget där vi hoppade på en buss som tog oss ut till Kungsholmen.Det var hur kul som helat att vara stödtrupp till Hilde när hon skulle fotas inför det kommande reportaget i Expressen.

IMG_1699 

Jag kan så klart inte lägga upp bilder därifrån men kan garantera att Hilde var supersnygg. Det tog ca 3 timmar innan vi var klara där så lätt svimfärdiga hasade vi in på en restaurang som hade en i våra ögon alltför omfattande meny ;)

IMG_1705

Vi var ju halvt svimfärdiga av hunger och det var inte helt lätt att bestämma sig men det blev pasta och ett glas rött för oss alla tre

IMG_1710

Mätta och fnissigt trötta följde vi Hilde tillbaka till hotellet och sedan tog vi tunnelbanan hemåt.

En alltigenom lyckad dag och kväll som gav rejäl påfyllning på glädjekontot!

Tack ni två fina och tack Charlotte för ännu ett trevligt besök :) 

Kram

8 kommentarer:

  1. Det låter som en helt fantastisk dag!

    Kjolen bor sedan några dagar i min garderob och jag är fullständigt förälskad! Vackrare kjol får man leta efter.

    Så fin din blogg har blivit, fina färger!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår att du är helt betagen i kjolen - jag ville nästan inte ta av den :) Tack för bloggberömet - alltid svårt att göra en förändring - jag vill ju inte avskräcka någon.
      Kram

      Radera
  2. Underbart! Den där grå sidentoppen är jag dösugen på! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja toppen är hur fin som helst - skulle kunna ha en hel hög :)
      Kram

      Radera
  3. Tack själv! Jag fick en dag jag aldrig kommer att glömma, den går rakt in i min historia:) Jag har sagt det tidigare, men du är förbannad snygg i den outfiten:) Layouten på bloggen är fantastisk. Jag tycker headern är snygg som den är..
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det en dag att stoppa in i minnesbanken! Kul att du gillar det nya utseendet - jag låter headern vila ett tag ;)
      KRAM

      Radera
  4. Å du lilla snygging! Du är ju dunderfin i den outfiten med sidentoppen! Layouten är så fin här med nu, gillar damen här på sidan;)Förstår att ni måste ha haft en kanondag ni goa tjejer i hop!

    Kramar
    Adela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ååååå kjolen! Så himlans fin och otroligt svår att lämna kvar ....kanske så småningom :)
      Roligt att du gillar den nya layouten!
      Kramkram

      Radera