tisdag 24 april 2012

Dags att förnya de gamla ordspråken ?

Ja varför inte. Det här retar inte språkpolisen att dugg utan får henne i stället att fnissa. Inte illa………..inte illa alls så här på morgonen :)

ordspråk

Jag lägger till ett eget som ursprungligen var en felsägning………….

Den som söker han letar

……………….vilket ju onekligen är sant men inte direkt upplysande  kanske.

Vet inte om jag hinner med ett inlägg mellan träning och restaurangbesök eller hur sent jag kommer hem i kväll så kanske syns jag inte här förrän i morgon.

Kram

11 kommentarer:

  1. Hahaha, många bra där. Ha nu en trevlig dag och kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Klart tänkvärda och småroliga.
    Allt gott och kram från Eva

    SvaraRadera
  3. haha så kul och vilken dag du får med träning och restauranbesök, låter inte helt fel! Sååå snygg blogg du fixat -wow!!! hur har du fått dessa fina bakgrunder? passar din stil känner jag. kram Nilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag började med att googla "free blogger backgrounds". Minns faktiskt inte var jag hittade den här. Jag kommenterar hos dig också!
      Kram

      Radera
  4. Underbara!!!!
    (och ganska sanna)

    SvaraRadera
  5. Massa bra och tänkvärda :-)
    Ha en bra dag!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Askul! "som man raggar får man ligga". Skrattade så tårarna sprutade! Tack för bra tisdagsstart!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Superkul :D Och superfin stass i förra inlägget. Ha en mysig dag och kväll! Kramar

    SvaraRadera
  8. Haha... Helt underbart! Ha en fin dag! Kram

    SvaraRadera
  9. Hej hej på dig!
    Härliga ordspråk .

    Sköt om dig
    /Carina

    SvaraRadera