torsdag 26 april 2012

Dagen före fredag

Ja det är det minsann och min vecka har gått så oförskämt fort att jag undrar vart den tagit vägen?

Jag har sedan i februari roat mig med att lyssna igenom Jo Nesbøs alla böcker med kommissarie Harry Hole som huvudperson och upptäcker att jag bara har den sista kvar. Jag har varken läst boken eller lyssnat på den tidigare så jag ser fram emot att göra det men samtidigt vill jag inte att den ska ta slut. En helt omöjlig ekvation………

Kanske bättre ägna sig åt de mera viktiga sakerna i livet såsom betala räkningar och deklarera. Precis som tidigare år har jag sedan mer än en vecka varit klar med underlaget till deklarationen men att peta in siffrorna på Skatteverkets hemsida tar emot något alldeles våldsamt. Helt galet ju – är ni fler som gör lika dant?

Om jag var mild i går så blev det betydligt mer färg i dag

IMG_1757x 

IMG_1761x

Trots att den här koftan är lite dum i skärningen – den halkar gärna ner från axlarna om man har den oknäppt – är det ett sånt där plagg som känns alldeles omöjligt att göra sig av med :) Den är så mycket Odd Molly för mig och jag känner mig alltid fin när jag har den.

Trött som en plätt efter dagens träningspass hasar jag nu ut i köket och tar fram en fryst GI-låda som ska in i mikron 6 minuter. Kommer att upprepa gårdagskvällen och stänga av datorn tidigt så jag bloggenadar kanske i morgon förmiddag i stället :)

Hoppas er dag varit bra!

Kram

14 kommentarer:

  1. Jättefin är du :) Och ja.. jag gör likadant. Allt är klart och det är bara och gå in på nätet och klicka. Det slutar nog med att jag gör det sista dan. Lite sport också :) Förr när man lämnade in deklarationen "analogt" brukade vi gå och lämna den i lådan utanför skatteverket och sedan var det lite folkfest på stan. Vet inte om det är så längre.. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja jösses - varför är det så jädra seeeg!
      Kram

      Radera
  2. Fin outfit idag! Ja jag har inte ens börjat med min deklaration än! Tar det till helgen!! Petar in siffrorna gör jag nog så sent som möjligt!
    Ha en skön kväll utan dator!
    Kram Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla :) Skönt att höra att det finns fler som inte får tummen ur! Datorn stängs senast kl 20 :)
      Kram

      Radera
  3. Jag har inte heller deklarerat än. och jag behöver egentligen bara trycka på knappen. trögt ska det tydligen vara.

    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja viss är det märkligt!
      Kram

      Radera
  4. Jag kanske borde ta tag i Nesbö. Jag har bara läst boken jag vann i din tävling så långt. Jag är färdig med deklarationen sedan länge. Jag måste få saker gjorda, annars glömmer jag:)
    Ha en mysig kväll!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är helt fascinerad av hr Nesbö ;)
      Kram

      Radera
  5. Jag har läst "Snömannen" av Nesbö och tyckte den var riktigt bra. Har planer på att plöja mig igenom resten.
    Den koftan ska man nog behålla just för att den är så speciell och udda. Jag virkade mig en egen för två år sedan och blev riktigt nöjd med den, men precis som du säger så är den ganska tung och fungerar bäst som knäppt.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Å jag minns så väl din egen Kettle! Det var första gången jag "såg" dig och jag blev djupt imponerad!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Deklarerade precis! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmmm i morgon kanske.....eller lördag?
      Kram

      Radera
  8. Deklarerandet sköter revisorn åt mig tack o lov. Annars bleve det väl aldrig av;) Kram

    SvaraRadera
  9. Jag har ingen kompicerad deklaration så jag gör den på en gång. Däremot mannens är inte att leka med för han har ju jobbat utomlands. Men den slipper han göra själv som tur är. Ciao

    SvaraRadera