lördag 9 juli 2011

Rivstart på gårdagen–fortsatt aktiv dag sedan total slöhet och ett sista ryck på kvällen ;)

När jag vaknade i går morse kände jag det där “nä nu j….” Så efter morgonkaffet dammsög jag hela lägenheten och skurade badrummet – så skönt att ha det undangjort. “Undangjort” förresten – säger ni så eller är det ett norrländskt påfund?????

Hade bestämt mig för att turista i min egen stad i dag och det gjorde jag iförd ett av mina Mathildefynd

DSC04272

DSC04273

Silk sleeveless dress i vintage rouge med Chrysalis Minigown i  rouge under. Vi hade nämligen rejält varmt och jag kände att siden var det enda som skulle funka. Inser att flipflops inte är de ultimata fotbeklädnaderna ur stilsynpunkt men eftersom jag skulle gå mycket så fick bekvämligheten avgöra.

Gick bl.a genom Kungsträdgården där jag såg en urskicklig kille på en tre meter hög enhjuling som jag naturligtvis glömde fota. Spatserade vidare längs hela Skeppsbron som var överraskande turistbefriad.

DSC04278

Den här kunde jag ju ha tagit häromdagen i stället för att gå hela vägen ut till Djurgården och få brännblåsa under foten ;) Den går i skytteltrafik från tidig morgon till sen kväll och man tar sig ut på 5-6 minuter.

DSC04279

Barnsligt nog blev jag riktigt riktigt sugen på en ballong men vid närmare eftertanke insåg jag att jag inte ville ha en Barbaballong med till nästa ställe

DSC04280

DSC04282

Hilton vid Slussen och sommarens första jordgubbsdaqueri (blev det där rätt???) Det var alltså här som den totala slöheten satte in för jag blev kvar i solen i den sköna fåtöljen långt efter att drinken var slut!

Efter att ha kommit hem och klämt i mig en rejäl räkmacka kände jag att jag behövde röra på mig så kvällens stass blev denna :)

DSC04285

Ledsen för det hysteriska leendet och totalt obekväma posen men jag har bestämt mig för att sluta gömma ansiktet och det tar nog ett tag innan jag känner mig naturlig :))

Efter att ha duschat slängde jag mig i soffan och rörde mig inte en millimeter innan jag gick och sussade.

För några timmar sedan såg jag ut så här – på väg ut i sooooolen

DSC04287

Nu är det snart dags för födelsedagskalas hos min ljuvliga guddotter. Bilder på kalasutstyrsel och kanske lite annat kommer senare :)

Ses sen om ni vill……………………….

Kram

3 kommentarer:

  1. Also va...Du är bra på att vara ledig! :-) själv sitter jag i Båstad, sippar på vin och kollar rikingar med båt. Rätt kul faktiskt och jag inser att en strawberry D bör intagas innan semestern är till ända. Kram och ha en fin kväll!

    L

    SvaraRadera
  2. En sån där jordgubbs-sak ska jag allt se till att få i mig senare i sommar:) Kram!

    SvaraRadera
  3. Lingonberrie: att vara ledig är en av mina bästa grenar :))
    Kram

    Linda G:Ja det ska du för attans vad goda de är :)
    Kram

    SvaraRadera