söndag 3 juli 2011

Provning av Bakers Cross dress och en dagens

Jaha då gör vi ett försök – efter nästan en hel burk matjessill och tre nubbar känner jag mig en smula avtrubbad men här kommer den. Provad i urdåligt ljus hos Mathilde men ni får i alla fall en uppfattning om hur den ser ut på mig.
DSC04181
DSC04180
DSC04183
Jag har förbokat en 2 från Full Circle Star och blev lite nojig över storleken så när jag nu hade chansen var jag tvungen att prova. Det visar sig att jag verkligen behöver en 2 - dels över bysten men också för att den är trång i ärmarna och i övre delen av ryggen. Jag provade en 1 men fastnade så jag måste få hjälp att komma ur den :D  Visserligen har jag en del tygöverskott i nedre delen av ryggen och midjan på 2:an men det tar knytbanden hand om på ett ok sätt. Jag är duktigt förälskad i den här klänningen och har svårt att tåla mig tills den kommer ;)
För kallt för kort klänning så det blev Mallisfyndet som fick följa med in till stan.
DSC04184
DSC04185
Runt halsen har jag det fina silverhjärthalsbandet jag vann hos Too di Loo :)
DSC04176
Perfekt – en rosring :) Även den fyndad på Mallis.
Tänkte visa mitt nyinköp till 50% rea från Mathilde men bilderna blev verkligen äckeldåliga så det kommer i morgon. Om jag inte orkar fota om blir det nödlösningen produktbild :o)
Nu ska jag återgå till Real Housewifes of New Jersey och låta er vara ifred för i kväll.
Kram

18 kommentarer:

  1. Åhh vad skönt att bli störd i arbete på datorn(bläää för jobb på en söndag) :)
    Meeeeen vad underbar klänningen är på dig!
    Men kan du vara så snäll och posta den där solbrännan till mig=) Maxiklänningen är ursnygg!
    kram kram:)

    SvaraRadera
  2. Båda klänningarna är superfina på dig.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Klänningen är verkligen så jäkla fin! Ha en bra kväll, du lär väl somna gott efter snapsarna;) Kram!

    SvaraRadera
  4. Tur du hann med planet! Jag är själv alltid i god tid, men har av olika anledningar hamnat i liknande dilemma två ggr. Verkligen stressande!

    Vad brun och snygg du är!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Oj, vilken resa! Du är jättefin i klänningen!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Båda klänningarna är superfina. Bakers dress är ju lovely. Almost black vinner mer och mer :-)

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  7. Tack snälla ni för komplimangerna och ja Linda - jag kommer att sova som en baby :))
    Kramar

    SvaraRadera
  8. Välkommen hem!
    WOW vad härligt brun du blivit på semestern!
    Den klänningen fick jag hem i fredags och den överträffade mina förväntningar :-)

    Tack för mejlet! Jag har svarat och skickat med det du efterfrågade :-)

    KRAM

    SvaraRadera
  9. A-K: tack rara du :) Jag visste väl att det var till dig jag skulle vända mig :)
    KRAM

    SvaraRadera
  10. Alla passar inte i den klänningen......men det gjorde du!
    Måste bara rekomendera ett par Fitflops också..........nu när jag gått i dom ett tag så kan jag knappt ha några andra skor på mig.
    Kram & välkommen hem! Halvan

    SvaraRadera
  11. So good to know that I recommended the correct size. It looks fabulous on you and will be worth the wait. Your dress is on the way. I took it to the post last Wednesday. Hopefully it will arrive by the end of the week.
    Kram,
    Karen XOXO

    SvaraRadera
  12. Halvan: tack snälla - jag tycker att klänningen är sååå vacker. Kul att fitfloparna funkar! Blir lite sugen själv :)
    Kram

    Karen: oh I'm counting the days ;) You should have seen me stuck in the size 1 :D
    Kram

    SvaraRadera
  13. Du är söt som en smällkaramell i den :)) Kram

    SvaraRadera
  14. Åh vad fin du är i dina klänningar! Odd Mollyn är min favorit också, i den färgsättningen. Den ska flytta hem hit till hösten när någon webshop rear den. Haha! kram på dig!

    SvaraRadera
  15. Odd Me: tack - vad söt du är :)
    Kram

    Lindas stil: tack snälla :) Jag kunde inte vänta :D Länge sedan jag var så säker på att jag verkligen verkligen ville ha något och inte vågar vänta på rea ;)
    Kram

    SvaraRadera
  16. Men wow vad snygg du var i den klänningen!!
    Eller båda rättare sagt...syftade på den långa i farten men den OM prefall är suuuperfin med!
    Tack för din kommentar hos mig och skorna inshoppades förra sommaren på Din sko faktiskt...fina och lagom höga. Kanske kan hittas i år med, kika efter kanske!=)

    Kramar
    Adela

    SvaraRadera
  17. Härligt att ha dig hemma igen. ;) Vilken start på semestern....tur att det ordnade sig. Både ser och har läst att du haft en underbar semester. Härligt! precis vad du behövde efter den ihållande förkylningen du hade innan du åkte.
    Gillade verkligen din långklänning.
    Kram

    SvaraRadera
  18. Bienvenido á Suecia! Den där klänningen går inte av för hackor (och du vet att de säljer Odd Molly i Palma va...?). Läste om din stresstart på semestern och höll på att få hjärtinfarkt bara av att läsa. Puh, tur att du inte behövde ta Arlandaexpressen hem igen:)

    SvaraRadera