söndag 3 juli 2011

Hemma igen :))

Jag älskar att åka iväg på mina solsemestrar men det är faktiskt skönt att komma hem igen. Jag har verkligen haft det ljuvligt med perfekt väder och förmånen att träffa på riktigt trevliga människor vilket innebär att jag inte är så värst utvilad. Det var länge sedan jag clubade och barhoppade så mycket :)

Så här glad såg jag ut kl. 4 på morgonen på avresedagen

DSC04148

Det var innan jag förstod att jag räknat fel på en hel timme och skulle missa incheckningen :o) Ett fullkomligt mysterium för jag har gjort samma resa säkert 30 gånger. I panik till t-banan som var lite sen – av på Centralen för att ta mig till Arlanda Express med 7 minuter till godo. Ombyggnad på centralen = kringliga vägar och avstängda passager. Slängde mig ombord på tåget precis när dörrarna stängdes! Väl framme på Arlanda ser jag att jag missat incheckningen med drygt 10 minuter och insåg att jag måste plocka fram en av mina dolda talanger. Jag kan nämligen gråta när jag själv vill och efter en stunds högljutt snyftande gav en ur personalen med sig och lät mig checka in :o) My oh my vilken början!

Hade dessutom packat jättekonstigt: bl.a. tre klänningar varav två kräver en speciell BH för att sitta snyggt – sagda BH låg kvar hemma. Och en vit klänning utan tillhörande underklänning = väldigt väldigt happy och helt oanvändbar ;)

Summa summarum: underbar semester som nästan inte blev av.

DSC04159

DSC04161

Utsikt från mitt rum på 7:e våningen. Till vänster om palmen i mitten finns en trappa direkt ner i havet vilket passar mig perfekt eftersom jag avskyr sand som kommer in överallt :)

DSC04154

Här står jag på överta steget till “havstrappan”. När jag klev i efter att ha fotat fick jag sällskap av en bläckfisk – helt orädd så jag kunde titta på den ordentligt :)

DSC04160

Här har jag höjt kameran lite och fotat från balkongen igen – ååå nu vill jag tillbaka!

En enda bild på mig själv – ni vet det där med att vara paranoid och tro att den jag ber fota omedelbart springer iväg med mobilen ;)

DSC04164

Har två superfynd på mig: brodyrklänning för knappt 150 kronor och en fantastiskt välarbetad tygväska för ca 200 kronor. Fotot är taget vid 21-tiden på kvällen när vi är på väg till en karaokebar.

DSC04165

Det här blev lite körigt och jag var faktiskt klyschigt nog tvungen att sitta på väskan för att kunna stänga den :))

DSC04169

Blev mer än nöjd när det såg ut så här på balkongen morgonen för hemresa – kändes inte lika svårt som om det varit strålande sol. 

Har varit uppe sedan 6.20 och tagit hand om tvättus gigantus – nu gäller det bara att få allt torrt :o) Vi har gråmulet men varmt så kanske ska jag visa upp mina äntligen bruna ben ute på stan lite senare :)

Kramar

12 kommentarer:

  1. Välkommen hem vännen!!! Men oj vilket drama det var i början av din semester, jag blev stressad av att bara läsa om det. Din stackare och vilken tur att du fick komma ombord trots stängd incheckning.

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Välkommen hem till Sveariket igen! Du ser ju ut att ha haft en strålande semester även om det blev lite strul i början :-)

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  3. Du är ju bara galen som gråter på befallning. :-) Vilken tur att du kom iväg och vad glad jag är att du är tillbaka. Måste varit underbart skönt!!
    kramkram

    SvaraRadera
  4. Welcome Home Sweetie:) SÅÅÅÅ brun du är:) Härliga semesterbilder!!!!
    Vilken tur du är en tjej med huvudet på skaft(gillar) :) Ha en helt Lovely Söndag i ditt 08 land:)
    kram kram:)

    SvaraRadera
  5. Välkommen hem! Jag har saknat dina inlägg:) Vilken start du fick på semestern, jag gillar ditt dolda talang;) Jag blir lite lätt grön av avund på din bränna.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Raringen...kan du maila mig..har en fråga
    kram kram:)

    SvaraRadera
  7. Herregud vilken början på semestern! Skönt att det löste sig, ser ju jättefint ut där du var! Blev superglad över ditt mail förresten:) Kram!

    SvaraRadera
  8. Välkommen tillbaka!! Jösses vilken start på resan! Vilken tur att du hade sådana dolda talanger :)) Sitta på väskan behöver jag också göra för det mesta :) Såg Jättehärligt ut och du är säkert brun som en pepparkaka! Min färg är ett minne blott :( Kram

    SvaraRadera
  9. Hej hopp alla glada - det är kul att "ses" igen :) Ja attans vilken semesterstart - vill jag aldrig uppleva igen. Min förmåga att gråta på beställninge är ju bra ibland men inget jag brukar ta upp i min CV ;)
    Kramar

    SvaraRadera
  10. Välkommen hem- du är saknad! Och fantastisk brodyrklänning! Kram och lycka till med tvätten- säg till om du vill köpa en torkställning billigt;-)

    SvaraRadera
  11. TQofE: hahahaha - jäg älskar din sarkastiska humor :)
    Nä den får inte plats i mitt pyttebadrum ;)
    Stor kram

    SvaraRadera
  12. Welome Home!
    Jag var med om något liknande fast på en hemresa, från Paris 2007.
    Man skulle tro att jag-vi aldrig rest förr.
    Misstog oss helt på flygtiden....åkte Ryan Air o skulle till en flygplats en bra bit från Paris, naturligtvis missade vi den enda flygbuss som passade vårt flyg o fick ta taxi i 4 mil...ja ja....
    Mallorca där har jag bott för länge sedan....o rest till många gånger.
    Titti

    SvaraRadera