onsdag 6 juli 2011

Gårdagens slashas går till Posten och hämtar Traderafynd :)

Jag har haft posten lagrad medan jag varit borta och i dag kom det mesta. Den digra högen innehöll bl.a fyra paketavier eftersom jag traderat lite där nere på Mallis :) Jag iddes inte byta om och nog är skillnaden mot måndagens utflyktsklädsel milsvid :D

DSC04221

Det minsta paketet innehåller en sprillans ny Screwpull – världens bästa korkskruv? Till en bråkdel av butikspris – det gillar vi!

Paket nr två:

DSC04228

Velour haigh pants i chalk från 2009 i perfekt skick – undrar om de ens är använda? Så värst “haigh” är de ju inte på en plutt som jag men det spelar ingen roll – de är så söta med den broderade fjärilen på baksidan och kvalitén är tjock och mjuk – love them! Det är storlek 2 så de är lite väl rymliga men jag visste inte hur de var i modellen. Gillar inte när de är så lågt skurna att halva rumpan tittar fram när man sitter ner :o)

Paket nr tre:

124466044_2

Klänningen från HM’s Garden Collection från förra sommaren. Tänker INTE visa provningsbild i helfigur för jag ser inte klok ut! Blev lite ledsen för den är verkligen hur fin som helst men denna klänning är ett big nono för kvinns med lite hylla! Den är helt ny, strl 36 och mera cremefärgad än på produktbilden.

DSC04227

Jag säljer den för 150:- inklusive vanligt porto om någon är intresserad – annars blir det Tradera igen ;) SÅLD

Och jag har sparat det bästa till sist – ett litet konstverk från kollektionen “Burn baby burn” som ääääntligen hittat hit

DSC04222

DSC04223

DSC04224

Morning Dress strl 1 hurra!!!! Jag ser lite voluminös ut för jag har både en ganska tygrik spetsklänning och en spetsunderkjol och det är nog inte helt lyckat men jag orkade inte ta av alltihopa och hitta nåt annat ;) Glad som en speleman är jag över att ha lagt vantarna på den här raringen.

Nu ska jag smita iväg till tvättstugan och se om jag kan knöla in mina Haigh pants. Ska bli kul att se hur de blir efter tvätt och lite torktumling.

Kram

13 kommentarer:

  1. Nu måste jag komma in här och rätta lite... volumiös = fel, fel, fel, skitsnygg ska det vara, så det så! Och tack för namnet, Morning dress, hade jag ingen aning om att den hette trots att jag har den själv i grönt och haft hur länge som helst. Den röda är strået vassare, så dags att börja T-spana efter den också för min del nu alltså. Attans att man läser bloggar... ;o)
    Läste lite bakåt och wow vilken massa snyggingar du har lyckats roffat hem, avundsjukan lyser ur mina ögon... :o)
    Och fina bilder från Mallis, tack för dem! Men OJ vilken Panik jag fick när jag läste om att du höll på att missa planet. Jag har missat ett plan en gång, till Rhodos... drömmer faktiskt fortfarande mardrömmar om det trots att det är mer än 20 år sedan, så gissa om jag pustade ut när jag läste att du hann med. :o)
    Ha en fin dag snygging! KRAM!

    SvaraRadera
  2. Wow vad snygg du är i Morning dress!! *busvisslar*
    Inte slashas - utan semesterklädd med stil enligt mig. ;) :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Alltid lika roligt med bra fynd! Byxerna har jag också och de är lika långa på mig så man behöver nog vara en skyskrapa för att de ska bli kortare i benen.

    Vad trist med H&M klänningen, den var ju supersöt upptill. Kan du inte sätta ett band eller skärp i midjan då?

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Josanne: hahaha vad söt du är! jag kände mig faktiskt ordentligt uppfluffad så jag ska rota lite i garderoben ;)
    Kram

    Jeanette: tack rara - jag har suktat efter den sen jag såg A-K i sini bloggen - lääääänge ;)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Linaplina: å klänningen :( nej det funkar inte eftersom den är jättevid - ser fortfarande ut som en ballong haha. Den ska definitivt sitta på någon med liten byst för att vara snygg ;)
    Kram

    SvaraRadera
  6. WOW... morning dress *slurp* nu väcktes ett begär i 190 knyck här!

    Schnyggo!
    KRAM

    SvaraRadera
  7. Bina: inte sugen på HM-klänningen då hihi?
    KRAM

    SvaraRadera
  8. Morningdressen är en stor favorit för mig. Har faktiskt tre stycken från två olika kollektioner - men just den här har jag inte! Du är jättefin i den!!!! Tycker att den är så bekväm och lite rolig och annorlunda i snittet också. Men, den ställer ju lite krav på vad man ska ha under! Tycker att du lyckats bra där! (Jag har en beige med rosaröda broderier, den ljusrosa med lavendelfärgade broderier -från burn baby burn och den ljusblå från break free. Undrar hur många olika färgställningar den gjorts i!!!)
    Kram

    SvaraRadera
  9. Hej, jag vill jäääättegärna köpa HM klänningen av dig. Hur kommer vi i kontakt med varandra? Hälsningar Katarina

    SvaraRadera
  10. Katarina: hej - vad bra :) Lämna din mailadress här - jag tar bort den genast jag sett den!

    SvaraRadera
  11. Wow, vilka fynd du gjort! Morning dress är ju en pärla och du ser INTE volumniös ut. Vacker som en dag :-)

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  12. Vilken mysig hasdress :) Highpantsen är jättesköna! Har ett par grått. Morningdress är bara så ljuvlig! Kram

    SvaraRadera
  13. Snygga fynd du gjort och vad brun du är!
    Kram

    SvaraRadera