torsdag 7 juli 2011

Efterlängtad kofta har landat :))

Jag håller inte längre koll på Blocket eftersom det enligt min uppfattning tyvärr är ganska stökigt och osäkert att handla där. Jag har även avstått från ett par köp på Tradera på senaste tiden när säljaren i mina ögon betett sig underligt – inte skickat egen bild när jag bett om det eller svarat allmänt otrevligt på en enkel fråga. MEN – nu har en efterlängtad Blocketköpt kofta landat tack vare Tess – tack snälla du för hjälpen - som lämnade en kommentar hos mig att hon sett koftan på just Blocket! Fick snabbt bra kontakt med säljaren som visade sig vara helt seriös och dessutom trevlig och nu är den min :))

DSC04269

DSC04270

 

Mesh short cardigan chalk

Mesh short cardigan i chalk strl 1 i perfekt skick :) Jag fick ju tag i en sprillans ny 0 förra sommaren men den var väl liten så den blev bara hängande oanvänd  i garderoben. Den har numera ett nytt hem hos söta Tigern där den verkar trivas förträffligt :)

Återigen har jag gjort det lätt för mig och bara slängt på koftan ovanpå en underklänning som låg framme. Så klart tänker jag inte gå ut så här ;) Nu har jag en kvintett (blue, grey, rouge, dark powder och chalk)av dessa söta användbara koftor och känner mig rätt nöjd så!

I eftermiddag har jag för första gången på flera veckor tänkt på jobbet – inte med minsta glädje tyvärr – och insett att semesterslutet är nära :o) Tror jag har berättat tidigare att jag tycker om själva arbetet men att arbetsmiljön är förfärlig. Dags att se mig om på allvar i höst alltså!

Jag har pillat med ett blandat Till salu-inlägg i två dagar nu men i morgon ska jag väl äntligen vara redo att lägga upp det ;)

Hoppas även ni haft en fin sommardag – här har varit strålande sol och lite lagom vind igen – helt perfekt :)

Kram

9 kommentarer:

  1. Jättefin kofta! Har den i både grått och lila :) Jobbigt när man inte trivs på arbetsplatsen, man tillbringar trots allt en väldigt stor del av sitt liv där. Hoppas det löser sig på något sätt! Kramar

    SvaraRadera
  2. Roligt! Grattis till den fina.
    kram!

    SvaraRadera
  3. Åhh vad kul du var först att svara på annonsen :)
    Kul att jag kunde hjälpa till, var ren tur att jag tog min dagliga vända på din blogg precis innan jag kollade blocket :)
    Nu ska jag hålla tummarna för en tradera auktion på ett plagg jag såååååå gärna vill ha som går ut om en halvtimme är dock lite tveksam om en 2:a blir för stor men är värt att chansa:)
    Kram Tess

    SvaraRadera
  4. Odd Me: tack söta - det kommer att oedna sig!
    Kram

    Lingonberrie: jaaa äntligen fick jag den i rätt storlek :)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Tess: jag är hur glad som helst :)) Håller tummar!
    Kram

    SvaraRadera
  6. OOOOOOOOH vad jag vill ha en sån kofta! Det är bara att gratulera till köpet! Förstår att det är trist ett semestern snart är slut men du får se fram emot Nora och så dyker det ju upp ett par kärringar i dina krokar helgen efter det också:) Kram!

    SvaraRadera
  7. Nooop bidde inget köp den här gången :(
    Men får du nyss om en Chrysalis Wrap i Multi strl 1 så är jag intressead :)

    SvaraRadera
  8. Vad kul att du fick tag i den i din stl. Tråkigt att du inte trivs på jobbet, men det borde lösa sig under hösten.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Vad bra, vilken tur att du hittade en! Jättefin på dig. Och ja, din gamla kofta stortrivs hos mig och jag med den :-) PS - de där pepparkaksbenen är urläckra! Önskar mig ett par såna, kanske du har ett par såna att sälja också? ;-)

    Kram

    SvaraRadera