måndag 4 juli 2011

Dagens smällkaramell och gårdagens reafynd

Det kändes lite fnissigt att gå omkring i dagens utstyrsel i dag för himmel vad folk tittade :) Somliga uppskattande – som den motorcykelpolis som stannat för rött och sedan glömde köra när det blev grönt ;) Andra stirrade mycket surt och med rynkade ögonbryn. Kan bara föreställa mig hur det skulle vara att gå omkring hemma i min lilla födelsestad i den här stassen :))

DSC04204

DSC04203

DSC04208

FOL i powder med RAF i vintage powder och Full bloomers multi. Tyckte det kändes svalt så jag slängde på mig Grandma i powder men den åkte av efter att tag för det blev riktigt tryckande efter någon timme.

Min utflykt gick till Barkarby och jag är väldans nöjd med vad jag fick med mig hem. Inte bara Odd Molly faktiskt ;) Bilder kommer i morgon för nu är ljuset så himla dåligt att det inte funkar att fota med min futtiga mobilkamera.

Däremot kommer bilder på mitt 50% reafynd hos Mathilde i går

DSC04211

DSC04212

Oh yes – min tredje Begonia cardigan har landat :)) Denna gång i färgen old rose. Älskar den här modellen som är så mjuk och skön och väldigt kvinnlig. Nu ska jag kanske inte ha den just så här med bara en underklänning men det var enklast att fota så eftersom jag redan hade klätt mig inför utflykten. Begonian kommer att få bilda par med bl.a Hookup s/s dress i mid indigo och Ninotchka dress i vintage chalk.

Kollade lite på det övriga utbudet och konstaterade nöjt att jag gjorde rätt i att köpa Pointelle LK och Silk sleeveless innan jag åkte trots att det då bara var 40% rea. Ingen av dem fanns kvar i min storlek ;)

Å vad jag njuter av att vara ledig och att inte ha något alls inbokat utom ett födelsedagskalas – som ska bli härligt - hos min guddotter. Jag är mig själv igen – huvudet fullt av idéer och infall men jag är inte det minsta stressad. Jag äter när jag är hungrig och sover när jag är trött – precis som det ska vara när man är ledig :))

Hoppas ni har det bra ni också!

Kramar

14 kommentarer:

  1. Vilka tråkiga människor som inte klarar av lite färg. Jag tycker din dagens var skittuff! Grattis till nog en Begonia, jag håller med om att de är superfina. Nu blir det spännande att se vad du fick med dig från Barkarby.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag tycker du är skitläcker - förstår inte varför folk skulle titta annat än väldigt uppskattande på denna snygga outfit?
    Jag förstår att polisen glömde köra - det hade jag oxå gjort om jag var av manligt kön!
    You rock girl!

    Mvh,
    Mollyflickan

    SvaraRadera
  3. Ursnyggt och kul! Du är toppenfin;)

    Kramar
    Adela

    SvaraRadera
  4. KALAS FINT! Säger jag bara :)
    kram å fortsätt sätta sprätt på färger:)

    SvaraRadera
  5. Hilde: jag är galen i Begonia haha
    Kram

    Mollyflickan: å vad härligt med så raka komplimanger! tack - jag blir verkligen glad :))

    Adela: tack snälla - jag kände verkligen för att sticka ut lite :)
    Kram

    Too di Loo: man tackar :) och jag ska göra mitt bästa! Kanske dags för Kettle Coat i morgon om vädret tillåter :o)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Kom precis ut en annons på blocket om koftan du söker :)
    http://www.blocket.se/helsingborg/Odd_Molly__Branting___Orginal_34749575.htm?ca=11&w=3
    Mvh
    Tess

    SvaraRadera
  7. Urläcker smällkaramell!! Mer färg åt folket! Kram

    SvaraRadera
  8. Tess: bamsekram :))

    Linda: man tackar :)
    Kram

    SvaraRadera
  9. Så lite så hoppas ingen annan hann före bara :)

    SvaraRadera
  10. Tess: jag håller alla tummar hårt hårt :)

    SvaraRadera
  11. Snygging där... förstår att du stoppar trafiken. :-) :-)
    Vad bra det låter, äter när jag är hungrig och sover när jag är trött. Jag tror att jag adopterar det där nu i semestertiden.
    kramkram!

    SvaraRadera
  12. HELT ljuvlig kombo ! Förstår att folk stannade. Å dom som rynkade på näsor & ögon.... TRÅKFOLK !

    SvaraRadera
  13. Jag tycker du är skitsnygg och om någon har stirrat på dig idag så är det av samma anledning!!

    Vilket fint kap du gjorde idag...jag har ff inte lyckats ta mig ner till Mathilde. Nåja, jag har fullt i garderoben iallafall ;-)

    KRAM

    SvaraRadera
  14. Vilka härliga kombosar! Förstår att mc-polisen tittade på dig ;) Surkarten förstår jag mig inte på!
    Kram

    SvaraRadera