måndag 11 juli 2011

Dagens jättetrötta Ros och Neu Lash fungerar på mig också :))

Så trött att jag nästan vinglar där jag sitter efter rivstart på jobbet. Att jag sedan sov riktigt risigt i natt gör ju så klart sitt till.

Något som gladde mig ofantligt var att när jag i morse tog fram mascaran för första gången på sex veckor upptäckte att jag har fått riktiga ögonfransar :) Tjohoooo – troligen ingen annan som ser det men mina glesa korta fjantfransar är ett minne blott: efter lite drygt tre veckors Neu Lashande har de blivit både fler och märkbart längre. Det här kommer jag att fortsätta med – helt klart värt kostnaden för min del! Tyvärr insåg jag också att jag i stort sett saknar ögonbryn eftersom de blekts något kopiöst så jag har ritat lite med penna på dem men är inte helt nöjd med resultatet.

Brukar ni färga ögonbrynen och i så fall – gör ni det själva eller på salong? Jag vågar inte riktigt göra det själv eftersom jag tror att jag kommer att kladda och få färg över allt :o)

Jag blir ju lite småförlamad när jag är trött på morgonen och förmågan att hitta på något kul att ha på mig försvinner helt. Det brukar helt enkelt bli det som hänger framme – så ock i dag

DSC04317

Låtsaspigg

DSC04318

DSC04316

Och med sanningen överensstämmande – dvs trött :))

Finns några hårfina skillnader från söndagens stass: jag har på mig det nyköpta linnet så att urringningen blir anständig, håret är nytvättat och på fötterna sitter ett par mörkbruna boots från Fiorentini & Baker. Jag har nämligen hittat ett sorts överlack till Primeboots- rosorna och väntar med att använda dem tills jag åtgärdat den detaljen. Fantastiskt vuxet och moget ;)

Slår mig ner i soffan nu och hoppas kunna hålla mig vaken ett par timmar men det verkar högst osäkert:)

Kram

7 kommentarer:

  1. Snygga outfiten! Jag tycker du ser jättefräsch och pigg ut.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag färgar mina bryn själv emellanåt. Jag smetar på färgen och tar bort på en gång, bara för att få lite lagom med pigment. Kör bara brunt på dom också. Fy fan vad fult det är när folk kommer med två svarta utropstecken i pannan;) Kram!

    SvaraRadera
  3. Du är ju duktig som klarat en måndag...:-D första måndagen, pust. Det är ju den värsta..
    Hopp i säng tidigt!
    kram

    SvaraRadera
  4. Hilde: vad bra - då lyckades jag ju i alla fall på bilderna ;)
    Kram

    LindaG: tusen tack för tipset - färg köps i morgon!
    Kram

    Lingonberrie: japp första dagen över :) Hoppar i säng omedelbums nu :)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Marie (pokergirl)11 juli 2011 22:32

    Köp ljus brun, annars finns risk att det blir för mörkt. Jag brukar köpa Reflectocil (heter den så?), det är samma märke som salonger använder. Riktigt bra!

    SvaraRadera
  6. Marie: tack snälla - jag hade nog inte kommit att tänka på att jag inte kan ha så mörk färg :o) Ska bli spännande att se om jag ser klok ut i morgon ;)

    SvaraRadera
  7. Vad fin du är i blusen! Usch vad trist med första dagen på jobbet. Och att du sovit dåligt gör ju inte saken bättre. Hoppas du fick sova bättre inatt...

    Spännande med Neu Lash, har beställt en annan jämförbar produkt som ska testas. Ögonbrynen har jag aldrig behövt färga. Plockar dem som en galning istället för att inte se ut som en bushman :-)

    kram
    /vivvi

    SvaraRadera