tisdag 5 juli 2011

Barkarbykul och dagens färgklick ;)

Det var en perfekt dag för Barkarbyutflykt i går – mulet men hyfsat varmt utan sol. Har en bit att gå till pendeltåget och sedan är det en del väntande på rätt buss så mycket tacksam för att det inte heller regnade.

Självklart var huvudmålet Odd Molly-butiken men eftersom det inte var så mycket folk tittade jag in lite här och där. Det visade sig att nästan alla butiker körde 30% rea så det var riktigt fyndläge. I Abecita-butiken kom jag över något riktigt lyckat

DSC04214

Jag har redan den här bikinin i svart/multi och ångrar att jag inte köpte fler delar eftersom jag badar mycket. Tycker inte om att ligga i våt bikini men fåfäng som jag är vill inte jag heller byta om till en annan modell som ger helt andra solränder ;) Byxorna är likadana – som ni ser kan man trixa lite med den övre delen om man vill. Jag har betalat otroliga 390:- för alla tre delarna vilket är mindre än vad bara ett par byxor kostade till ordinarie pris! Supernöjd :))

I Odd Molly-butiken som också hade 30% rea hittade jag något mycket eftertraktat

DSC04217

Jamiro Knit Pants strl 0 i färgen rouge (som är mer åt det lila hållet) Jag har dem i powder i strl 1 som jag inte använt än men jag har förstått att de töjer sig rejält och kanske måste sköljas upp efter varje användning så jag letar efter ett par nollor att ersätta dem med! En Suiteheart Minidress i cabaret har jag spanat efter på tradera men inte lyckats få hem. Det är en 3 så den är väldigt luftig men det gör inget.

En kvinna kan väl aldrig ha för många leggings??????

DSC04216

Japp – det är två exakt lika dana ;) I ljuvlig silke/viscose och färgen pearl från kollektionen Amore Spare Integritas. Jag tänker färga det ena paret så nära almost black som det går och behålla det andra som det är eller kanske sälja – har inte bestämt mig än.

Någon peppade igår “mer färg åt folket” i kommentarsfälet och jag hör och lyder :))

DSC04231

Jag gillar verkligen min vilda Excess Dress och nu när jag lyckats tradera hem Primebootsen har jag ju de perfekta skodonen också :)

Jag har fått något anfall av städlust och håller just nu på att röja i köket, badrummet och bland mina papper samtidigt som jag tankar ner böcker till min MP3. Ett fullt normalt beteende för en allt eller inget-människa. Ska bli intressant att se hur långt jag kommer innan jag ledsnar eller tvärdör ;)

Ha en härlig kväll!

Kram

12 kommentarer:

  1. Du är för kul!!Och bara fortsätt med dina färgexplotioner= Lovely!!
    Här tränas det..HEPP, ena rundan klar= 5 km och nu ska vovvarna äta och ta igen sig en liten stund sen är det dags för runda nr 2..HEPP :)
    (allt eller inget systern har du här i andra ändan av landet)
    kram kam rara:)

    SvaraRadera
  2. Abecitas bikinis är bäst...jag fyndade ifjol på Twilfit ( halva reapriset ) och iår på Campadre.
    Har spanat in årets modell på Twilfit, få se om det blir halva reapriset på den längre fram?
    Titti

    SvaraRadera
  3. Bra fynd! Och Barkarby är verkligen lockande nu! Läcker i färg i dag med:) Kram

    SvaraRadera
  4. Too di Loo: hahaha - då har vi verkligen mer gemensamt :) Hoppas vi ses nån gång :)
    KRAM

    Titti08: attans glömde titta in hos Twilfit när jag var i stan i dag - får bli en tur i morgon också om inte solen skiner ;)
    Kram

    LindaG: jag är ju hur nöjd som helst!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vad kul att du fyndat så fina plagg. Klänningen du har på dig är verkligen en underbar färgklick.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vilka fina fynd! och klänningen..mm läcker!

    kram och trevlig kväll!
    L

    SvaraRadera
  7. Fröken Abbe5 juli 2011 21:58

    Gah, vad fina fynd! Fortfarande trånar jag efter linnet fastän det satt urkonstigt när jag provade det. Alldeles för urringat för mig!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Hilde: tack :) tycker så mycket om den!
    Kram

    Lingonberrie: Å jag är så nöjd :))

    Frk Abbe: så synd att det inte funkat på dig - jag har 4 st nu :)
    Kram

    SvaraRadera
  9. Härliga fynd verkligen.
    Jag är också ett fan av Abecitas bikinis, brukar handla på deras outlet och göra små kap :-)
    Klänningen är fantastisk på dig!
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Oj vilka fina fynd! Speciellt den lila klänningen :) Om du bestämmer dig för att sälja ett par av leggingsen är jag intresserad om det är rätt storlek (1) Kram

    SvaraRadera
  11. Åhhh sådan leggings vill jag ha. Var hittade du dem?

    SvaraRadera
  12. Sanna: jag tog de två sista som fanns i Barkarby. Freeport kanske har?

    SvaraRadera