tisdag 12 juli 2011

Apropå missmatchning

I likhet med en viss Tiger är jag väldigt angelägen om att allt jag sätter på mig ska matcha ;) Jag blir också alldeles irriterad om den kombo jag tänkt ut inte fungerar i mina ögon. Jag tränar då och då på att ge 17 i om det är “perfekt” men himmel så svårt det är! I morse tränade jag lite eftersom jag kom på att jag har ett par kortare bloomers i powder som skulle varit bättre (tror jag) eftersom det är varmt ;)

Jag förstår inte riktigt varför jag håller på så här för jag är verkligen inte rädd att människor ska titta på mig. Inte heller bryr jag mig om vad andra tycker om mina outfits så varför i hela friden???????

Hur gör ni – tänker ut kvällen innan vad ni ska ha på er eller tar ni bara det som känns bra på morgonen och knallar iväg? Inte precis någon världsomvälvande fråga men det vore kul att veta :)

I dag fick jag hem den genomskinliga förseglingsfärgen till Primeboots-rosorna och resultatet blev super! Jag duttade med skumgummiapplikatorn på rosen och suddade med fingrarna så att det inte blev skarpa kanter. Nu är de klara för promenad :)

Här kommer dagens noga genomtänkta stass

DSC04320

DSC04321

DSC04324

Silk sleeveless dress i mid apricot men Smallville leggings i chalk.   Ovanpå Long frill cardigan i powder eftersom det är skitkallt på kontoret.På fötterna Calous från förra sommaren.

Nu ska jag samla mod inför ögonbrynsfärgningen – har inhandlat en förpackning brun färg som inte ska få sitta på lång stund!

Wish me luck :o)

Kramar

7 kommentarer:

  1. Så snygg du är! De dagar jag jobbar plockar jag fram morgondagens outfit kvällen före. Tuffar jag till mig och kör någon kombo jag inte haft förut, byter jag som regel ut den då det inte blev som tänkt på morgonen. Nu fick jag lite inspiration till kommande inlägg:) Om du tycker det blir för mörkt på ögonbrynen, så tar aska bort lite färg (låter konstigt, men det fungerar) Lycka till!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hilde: hihi tack för tipset!!! Har inte vågat ge mig på det än ;) Skönt att höra att det inte bara är jag som tramsar med kläderna på morgonen!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Super dyper snygg kombo:-) Hoppas det går bra med ögonbrynsfärgningen.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Det var ju en perfect match! Jag låter ofta känslan styra vad jag ska ha på mig, därför är det svårt att bestämma i förväg :) Vilket gör att det vissa mornar blir jobbigt om jag har en sån där velig dag :)) Lycka till med brynen! Kram ( Pss.. Lulun var ljuuuvlig :D )

    SvaraRadera
  5. Marika: tack snälla :) Men nej det gjorde det inte hahaha
    Kram

    Odd Me: Å vad roligt att Lulun var bra! Kolla brynen!!!!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Shit vad snygg du är i din outfit. Så klockrent matchat så där har du lyckats perfekt :-) Jag är också sådär konstigt matchande fjantig men har lärt mig mer och mer att "miss-matcha" lite. Speciellt det där med att blanda stilar. Då blir man ju lite mer orginell. Men jag är en hopplös härmapa som kikar jättemycket på hur andra klär sig...

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  7. Om du trots allt inte skulle ha fått med dig mina vanor så försöker jag matcha ihop nåt kvällen innan - om inte blir det inget bra och jag kan stå och stressa med ett enligt mig helt misslyckat val :-)

    Kram!!

    SvaraRadera