torsdag 9 juni 2011

Struntar i vit lekamen–Dudette dress på promenad :)

Jag tog en liten extrasväng när jag gick till Posten för att hämta min nya dator och två Traderapaket. Det är högsommar och helt ljuvligt väder så bära eller brista – klänning utan ärm fick det bli. Inspirerad av Ninnas inlägg i går kände jag att det var dags att lufta den här

DSC04052

DSC04053

Febersvettig smygfotografering inne på Pure&Simple vid Mariatorget. Dudette dress från sommar 2009? Jag har även den mörkblå med mönster och har jagat upp båda två på Tradera för jag fattade inte att den var så fin innan den tog slut i butikerna. Ja någon enstaka 3 fanns kvar men det funkar ju inte. Underkjol i powder eftersom det här är en falsk omlottmodell – kan bli lite väl spännande när det blåser såpass som i dag Blinkar 

Jag är i full gång på nya datorn som är blixtsnabb! Det märks verkligen att internminnet är tre gånger så stort som på den gamla och att hårddisken inte är nästan fullproppad.

Om jag orkar kommer jag tillbaka och visar vad som fanns i Traderapaketen men tyvärr är jag inte ett dugg bättre. Tvärtom – jag har fått tillbaka mitt halsont Ledsen Så du hade nog rätt du som tvivlade på att Kåvepenin är en dundermedicin!

Hmmm det ser ut som om det blir riktiga smileysar när jag förhandsgranskar. Blir spännande att se hur det blir när jag publicerar.

Kram Ler

20 kommentarer:

  1. Men kära nån, är du inte bättre än? Om du är lika risig i morgon måste du höra av dig till läkaren igen. Snygg som f*n är du i dagens, hur hat jag missat den underbara klänningen tro.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hilde: nä jag blir snart galen! Går upp till doktorn i morgon bitti igen! Tack för komplimangen :) Det här är en av de första klänningar jag kände att jag måste ha annars döööör jag ;) Den är stor i storlek! Jag har en 1 och har gott om plats.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Äntligen vågar du klä av dig!!(förstå mig rätt nu..) Varför skall du gå omkring så påpälsad har undrat! Du bor ju inte direkt norr om polcirkeln..I vilket fall som helst är du superfin i Dudetten!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Annelie: hahaha jag tycker inte om att visa mig likblek ;)
    Tack söta!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Du är jättefin!!! Och de flesta Svenskar ser ut som du så här års så känn dig som hemma ha ha...
    Kramis!

    SvaraRadera
  6. Du är jättefin! Och jag är avis för att Dudetten sitter så där bra på dig. På mig var den ingen höjdare. Krya på sig nu!

    kram

    SvaraRadera
  7. Dudetten är ju skitsnygg! Skulle vilja ha den i den blåa varianten utan blommor. Och jag håller med Hilde, iväg till farbror doktorn igen med dig!! Kram

    SvaraRadera
  8. Asså..Kåvepening sucks! Av erfarenhet kräver jag alltid annan medicin än just denna så jättedöäckliga kåvepenin:)
    Klänningen är så sommarsöt:) Rara..vad heter ros tunikan du sålde..jag ska sälja min men har glömt vad den heter ju..hjälp snälla:)
    kram kram:) Å få väck baskeluskerna nu..BUMS!

    SvaraRadera
  9. Lindiloo: jag det är bara att bita ihop ;)
    Kram

    Septemberflikka: tack :) Det här är ju faktiskt en modell som passar mig utan sömmerskeåtgärd :)
    Kram

    LindaG: Rantar dit i morgon bitti!
    Kram

    Too di Loo: har svarat hos dig :) Nej förbaskade Kåvepenin - 3 dagar helt i onödan :(
    Kram

    SvaraRadera
  10. Åh Dudette dress i vitt....den har jag jagat i över ett år...snubblade för ett tag sedan på målsnöret-Tradera!!
    Har den i blått o den är stor i storlek jag har sytt in min upptill, storlek två.....men den är fortfarande inte riktigt OK så jag har helst en kofta över.
    Lycka till hos läkaren.
    Titti

    SvaraRadera
  11. Titti08: håller tummarna för att du lyckas till slut - den är ju så fin :) I morgon ska jag kräva att få ett annat penicillin som jag fått tidigare!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Å så sommarfin! Se nu till att bli frisk till Mallorca (fram tills dess kan du gå hemma lite småkrasslig och skrota, och förgylla vardagen för dina bloggvänner- OK?)

    SvaraRadera
  13. Mallgrodan: haha sötnos. Måste faktiskt jobba på måndag för jag har varit hemma lika mycket som jag jobbat i drygt 2 veckor :)
    Kram

    SvaraRadera
  14. Så fin du är och så tråkigt att du inte är bättre, lycka till i morgon och vi hörs. :-D
    kramar

    SvaraRadera
  15. Det blev riktiga smileysar - coolt :-) Så fin du är! Tråkigt att du inte blir bättre. Hoppas verkligen det går över snart! Och kanske du bara ska sitta hemma och ha tråkigt, hur tråkigt det än är (lätt att säga, jag klarar inte ens att vara inne en dag...)

    Kramar

    SvaraRadera
  16. Lingonberrie: jag nu jädrar ska jag ha nåt med mera tryck i!
    KTAM

    Oslotigern: nej nu orkar jag inte ha tråkigt längre jag ska ha riktig meducin :) Kul att du ser riktiga smileysar!
    Kram

    SvaraRadera
  17. Morrn! Vad var det du klickade i natt nu då? *nyfis*

    Du, har det löst sig med bytet? Hojta annars så kanske jag kan göra nåt.

    Håller tummarna att läkarbesöket ger utdelning med lite starkaremedicin!

    trevlig helg

    kram

    SvaraRadera
  18. EvaLena: mornings :) Vi har fått mailkontakt men inte bestämt nåt än. Törs inte säga än med bara prel. bekräftelse men det har med sol att göra och är så klart i powder ;)
    KRAM

    SvaraRadera
  19. Synd att jag hade rätt om Kåvepeninet, men trodde nog det.
    Du kan dock glädja dig åt att du är snygg, trots att du är sjuk.Superklänning på dig. Själv hade jag inte orkat stå på benen.
    Ha det gott. Berit

    SvaraRadera
  20. Berit: tack snälla - jag var verkligen alldeles febrig där inne i butiken :o)
    Ha det så fint själv!

    SvaraRadera