måndag 13 juni 2011

Skulle du köpa den om den inte vore en Odd Molly ?

Någon förnuftig bloggare skrev just detta för en tid sedan och jag funderar numera i de banorna när jag tvekar lite om ett plagg. Nu när det börjar reas här och där var jag på vippen att ta hem den här

#586 Breathless strap dress multi

Breathless strap dress i multi

Så figursmickrande, mjuk och behaglig, läcker tillsammans med jeansjacka och snygg på andra. Men när jag ställde FRÅGAN så blev det nej och jag har hittills låtit bli den. Menar inte alls att trampa någon på tårna – det här är min högst personliga åsikt :o) Om jag känner mig själv rätt kommer den troligen att flytta in om jag kan hitta någon när reorna blir ännu bättre.

Hur tänker ni – ställer ni er den här frågan?

Jag kommer tillbaka och visar en klänning som jag fullkomligt älskar och som kommer att landa här så småningom ;)

Och nej – jag jobbar inte i dag och har bestämt mig för att stanna hemma även i morgon och för första gången någonsin vänta tills jag är frisk på riktigt innan jag drar iväg :)

Kram

18 kommentarer:

  1. Nej den skulle jag inte köpa.

    Däremot har jag köpt den rosa med rosor - den är outstanding av färgerna.

    pst. den färgen på a-one-silk strapdress som du efterlyser där hänger på Freeport - storlekarna är jag dock osäker på vilka som finns.

    KRAMAR

    SvaraRadera
  2. Bina: miljarder tack för tipset <3 Hihi klart jag spanar lite på den rosa ocksåsom ett tänkbart reaklipp :)
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Jag fick just den frågan i en kommentar för ett bra tag sedan och den är riktigt bra. För helt ärligt så är det ju så att jag också kan svara nej på den lite då och då. Har gjort det, precis som du och struntat i att köpa därför. Vissa saker jag har hemma har jag i efterhand tänkt så med också och fått ett nej av mig själv. Så jag är helt på din linje och borde tänka på det lite oftare förmodligen.
    Smart att stanna hemma tills du är helt frisk, jag var också dålig på det när jag jobbade och det brukade ju mest bara sluta med att man var sjuk längre. Så bra där!
    Mucho Kram!

    SvaraRadera
  4. Det är en bra fråga som jag också har i bakhuvudet emellanåt.

    Det gäller i och för sig inte bara mollysar utan även när jag hittar någon härlig klänning eller tunika av andra dyrare märken försöker jag fråga mig om jag skulle kunna hitta motsvarande plagg mycket billigare hos en kedja och om jag då skulle köpa det alls.

    SvaraRadera
  5. Intressant fråga det här! Jag brukar även lägga till: vill jag verkligen verkligen ha den?? Om det inte blir absolut JA brukar jag låta bli 99 ggr av 100 :)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Jag skulle inte köpa den vare sig det är OM eller inte ;-)

    Jag försöker tänka mer överhuvudtaget på mina inköp numera. Oavsett om det är OM, HM eller vad det kan vara. Dumt att köpa ngt som skulle användas 1 gång. Har faktiskt inte köpt ngt på reorna alls än.

    Bra att du stannar hemma idag och imorgon också.
    kram

    SvaraRadera
  7. jag sitter och småskrattar för just den har jag köpte men ångrar mig totalt.. :-D
    Någon som är intresserad? :-)

    kram!

    SvaraRadera
  8. Bra fråga att ställa sig... Tror man (jag) annars blir lite blind i yran. Vettigt av dig att stanna hemma indatas på att bli ordentligt frisk, hoppas du kryar på dig snabbt! :)
    Jag har förresten kommenterat i ditt inlägg om ordning på bilderna i Windows 7. Vet inte om du ser kommentarer på äldre inlägg automatiskt.
    Kram kram/Tina

    SvaraRadera
  9. *och satsa på att bli ordentligt frisk... Skulle det ju stå. Så går det när man kommenterar från mobilen och inte förhandsgranskar... Sorry!
    /Tina

    SvaraRadera
  10. Septemberflicka: nej det skadar inte att stanna upp och fråga sig själv!
    Kram

    Lingon: oj hihihi
    Kram

    Fina Tina: ja jag har sett - tack för tipset :) Har funderat i de banorna själv men hoppades att någon skulle ha ett supersmart trix att dela med sig av ;)
    Kram

    SvaraRadera
  11. Nej! Den har jag inget sug efter alls. Det är inget typiskt Molly plagg, ganska trist faktiskt, enligt min smak. Hoppas ingen tar illa upp men vi har ju alla olika smak och tur är väl det.

    Kram

    SvaraRadera
  12. Hur gick det? *håller tummarna*

    SvaraRadera
  13. Hej! Nix den är inget vidare, för många färger och mönster. Det är det som är så fashinerande med Odd Molly, kanske ett säljknep. De flesta märken har en viss stil, men inte Odd Molly . De kör på och verkar ibland tänka ju mer destå bättre, men det är ju bra för vi har ju som sagt var, olika smak och då finns det ju något åt var och en. På rean kanske till och med jag får för mig att köpe ett eller annat plagg.
    En fråga som säkert är urkorkad i er Odd Molly värld men varför sparar ni på tags får kläderna ett högre andrahandsvärde då? Och hur vet ni vilken som tillhör vilket plagg? Skulle jag aldrig kunna hålla reda på, man kanske skriver ned det eller söker. Jag funderar på att sälja ett plagg på tradera, men några tags har jag ju inte kvar, älskar att slänga saker.
    M.v.h M. L som F

    SvaraRadera
  14. Marika: det är väl en himla tur att vi gillar olika saker ;)
    Kram

    Bina: nej - ingen i rätt storlek men förr eller senare och det är ju inte direkt så att jag saknar klänningar :D
    KRAM

    MLsF: ja hahaha det där med tagssparande - för min del är det dels en släng av samlarmani men jag insåg även när jag började sälja mer frekvent på Tradera att det uppfattas extra seriöst om man har tagsen kvar. Har säkert att göra med kopieförsäljning - där de alltid förutom tabbar med själva plagget - misslyckas med att få till tagsen korrekt. Om jag är tveksam till att buda hem något pga oklarheter med plaggets ursprung brukar jag ALLTID fråga efter tags + kvitto!
    Kram

    SvaraRadera
  15. Svaret är nej här också =)

    SvaraRadera
  16. Jag har samma åsikt som Septemberflikkan, den kommer inte hem till mig. Sen tycker jag du är smart som stannar hemma tills du är frisk, det är viktigt att lyssna på kroppen. Själv är jag inte duktig på det.
    Kram

    SvaraRadera
  17. Marie (pokergirl)13 juni 2011 20:36

    Den hamnar inte i denna garderob heller. Jag har blivit lite mer restriktiv till mina inköp och tar ställning till om plagget verkligen är värt det som står på prislappen eller om jag kan få något finare från ett annat märke till samma peng. På så sätt bortprioriterades denna, jag kan lika gärna gå till Lindex och fylla en kasse med bekväma sommarklänningar. :-)
    Kram!

    SvaraRadera
  18. Hej Marie:)) Hoppas allt är bra med dig!Ja lite så känner jag med - ingen typisk OM men den var faktiskt härligt mjuk och skön så kanske kanske på OM butikens 70% rea ;)
    KRAM

    SvaraRadera