tisdag 14 juni 2011

I det andra Traderapaketet :)

Lite tufsig efter resan och inte helt optimalt ljus att fota i men den är precis så fin som jag visste att den skulle vara. Jag är mer än nöjd och lägger raskt in den i kategorin “fynd”.

DSC04067

DSC04064

DSC04065

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Prairie short strap dress i almost black. En 2 precis som mina andra och just denna är generös i storleken men inte så mycket att det blir problem. Ledsen för stövlarna som inte alls passar till men det stod framme sedan jag provat dem tillsammans med min Saloon dress så de var närmast till hands! Dessa stövlar som f.ö givit mig ett brutalt skavsår på ena hälen eftersom jag var dum nog att premiärgå dem för i år med sockor utan skaft :(

Ett stort Compeedplåster pryder nu min vänstra häl och jag hoppas att det läker snabbt.

Dagen har gått i sakta mak och jag fortsätter med mina stillsamma aktiviteter, lite strykning, handtvätt, korta promenader. Jag är sjukskriven tom i morgon och på fredag börjar min semester och jag funderar allvarligt att ta semester även på torsdag. Har ätit halva penicillinkuren och är klart bättre men TRÖTT. Jag har ju ingen chans att röja upp på jobbet på bara en dag utan blir troligen bara urstressad över att komma dit :o) funderar vidare……………

Apropå stress känns det alldeles galet när jag läser att prefall ska dyka upp redan under denna vecka i butikerna! Vi har ju nyss fått sommar och jag har inte det minsta lust att prova höst nu – jag väntar på sommarreorna :)

Vad säger ni – är ni redo för prefall??????

Kram

8 kommentarer:

  1. Hej,
    Efter att ha sett dessa prairie på dig så blir jag så sugen på en. Har letat ett tag nu då jag för flera månader sedan såg dig i den andra du har. Den är super snygg på dig :O) Du är väl vanligt vis en etta? Kan man ta en tvåa i prairie? Vill ha en nu!!! ;O)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad snyggt! Klart du är nöjd när det blir så där fint. Jag är inte redo för pre-fall alls. Som tur är kommer inte mina plagg från Johnnys än på ett tag.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Katarina; ja jag är normalt en 1 men får ofta ha 2 på plagg som är stumma i tyget för att få plats upptill. Just den här modellen är trixig för den varierar så väldigt i storlek: jag har nu 4 st i samma storlek och alla är olika stora :o) Lycka till i jakten :)
    Kram

    Hilde: Nej visst känns det galet att börja prova höst nu!!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Meeen så söt den var:) passar dej perfekt ju:) kram kram :)

    SvaraRadera
  5. Vilken tur att du vann den! :-) Passar dig perfekt!!

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Snyggt! En av mina favoriter i Mollyroben:)
    När det gäller pre-fall, känns lite tidigt. Har fulla häcken med reorna jag;) Kram

    SvaraRadera
  7. Too di Loo: tack :) det här är ju en modell som passar mig perfekt och inte behöver besöka sömmerskan .)
    Kram

    Flock: jaaa - jättenöjd är jag. Tack :)
    Kram

    Linda G: tack :) jag vill också ha riktig rea :)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Inte alls redo för höst och pre fall! Men det hindrar ju inte några förbokningar... Blir irriterad på mig själv!

    Fin prärieklänning!

    Kram

    SvaraRadera