onsdag 15 juni 2011

Drama Coat på premiärpromenad

I dag hade jag för första gången på länge lust att fixa till mig och klä mig snyggt – jag har tom sminkat mig fastän det inte syns ;) Åkte in till stan för jag har nu ganska klart för mig hur blinget på den där volangiga jeansjackan från KappAhl ska se ut. I alla fall på framsidan och ja – kan ju inte låta bli att trycka dit lite rosor och spets ;) Letar dessutom efter silvriga pärlor i olika former så jag får springa runt lite. Orkade inte riktigt så mycket som jag tänkt men spets och rosor är klara. Redan när jag blingade den andra jackan ville jag ha en stor “broderad” ros på ryggen men hittade inte rätt så även den jakten går vidare.

Inser så klart att den här klädseln är en smula overkill för att gå runt i hobbyaffärer men det var så roligt att klä upp sig lite efter allt sunkande :)

DSC04093

DSC04089

DSC04091

Drama Coat i dark powder, FOL i chalk, Chrysalis minigown i dark powder och Smallville leggings i chalk. Jag är helt förälskad i Draman och så glad att den bor här. Helt klart en smula svårburen men jag överser gärna med det.

Fick flytta spegeln från fönstret eftersom den där solen envisades med att titta fram varje gång jag skulle fota. När jag väl flyttat spegeln gick den i moln :D

Gick även förbi Odd Molly-butiken eftersom jag fått för mig att de skulle få in prefall i dag och såg min chans att få prova den förbokade Bakers cross dress men fick tji. Runt den 20:e anländer kartongerna och då är jag inte hemma.

From kl. 8.30 i morgon bitti inleds officiellt min semester – har pratat med min chef i dag som tyckte det var en utmärkt idé att ta semester from i morgon i stället för på fredag så nu är jag ledig – tjohooo :)

Jag har alltså tidig semester i tre veckor – ja lite drygt blev det ju nu - men ytterligare en vecka i slutet av augusti och så brukar jag göra varje år. Jag tycker om att dela upp det så här för då vet jag att jag har mer roligt att se fram emot när jag kommer tillbaka i början av juli :)

Hur gör ni – samma semesterperiod varje år eller varierar ni? Sammanhängande eller delad semester?

Kram

18 kommentarer:

  1. Åh vad snygg outfit! När det gäller semester delar vi upp det. Det är för långt för mig att åka hem till Norge bara över en helg så alla 30 semesterdagar behövs. Vi ska ha 3 veckor i juli och det ser jag fram emot. När åker du?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hilde: tack :) Nej det är klart att det blir för stökigt att åka hen till Norde på bara några få dagar! På lördag morgon kl 6 lyfter planet :))
    Kram

    SvaraRadera
  3. Fin outfit! Men blev du inte varm?

    Ang semester så blir det ungefär samma lika numera då dagis är stängt en viss period och vi inte vill placera på annat dagis. Däremot brukar jag och sambon inte vara lediga helt samtidigt, någon vecka blir alltid lite omlott. Jag ser fram emot en lång skön ledighet i år innan jag börjar jobba i oktober igen.
    Vad har du under din livinglovingdress? Den är ju rätt så genomskinlig upptill...

    kram

    SvaraRadera
  4. Septemberflikkan: Hihi - stassen funkade eftersom det blåste rätt bra och kappan fick vara öppen. Dessutom höll jag mig i skuggan ;) Jag har Joys vita basunderklänning - köpte upp 4 st på fjolårets 50% sommarrea! Tycker den är superbra - ordinarie pris 299 tror jag.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Fröken Abbe15 juni 2011 20:47

    Ja, jag har ju inget val alls när det kommer till semster. Det är lite trist faktiskt om man vill åka en vecka på våren eller på hösten, och i så fall måste be om ledigt obetalt. Jag vill ju åka till Rom och Paris igen, men en storstad i högsommarvärme är inte det allra roligaste.
    Nu är det tur att det inte blev en billig resa i början på sommaren (som det var tänkt) eftersom vi fick problem med min älskade kise.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Jättefin outfit! jag bara dör av avundsjuka lite :D och en crysalis i dark powder står ju inte alls på önskelistan? .-D
    Jag delar gärna upp semestern och bruka ha lite i juni/juli och något i september..
    kramar och ha en go kväll,
    L

    SvaraRadera
  7. Ah, svettades en smula när jag tänkte på sammet i värmen ;-)

    Tack för tipset, kom precis på att jag kanske ska testa med min cream-underklänning alt mitt dra-åt-fläsket-i-midjan-Maidenform-linne. Det är ju hudfärgat.

    kram

    SvaraRadera
  8. Attans vad snygg du är:) Varför köpte jag inte Draman för?!!!
    Semester har jag 2 veckor i juli. Stadigt v.29-30. Sen kanske jag tar nån enstaka dag här och där. Det lyckliga livet som egen företagare du vet;) Kram!

    SvaraRadera
  9. Fröken Abbe:det är så tråkigt med Prinsen! Hoppas det går bra och att han snart är hemma igen!
    Stor kram
    Lingoberrie:Hihi tack snälla :) Då får vi hålla utkik efter lilla frk Chrysalis :)
    KRAM

    SvaraRadera
  10. Linda G: tack snälla :) Du får trösta dig med att man inte kan ha den hur som helst! Ja det är ju inte så lätt att bara bomma igen förstås!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Jackan är kungligt vacker och jag förstår att du känner dig lite hoppig o studsig som har semester:) Den känslan, mmmmm. Då ska inte jag komma in här och skryta och säga att jag snart har sju (SJU!!) veckors ledighet (som till stor del beror på all övertid jag har jobbat under året). HA DET SÅ JÄTTESKÖNT OCH HÄLSA TILL MALLIS!

    SvaraRadera
  12. Mallgrodan: SJU veckor kvinna :o) Men det där med massa övertid är ju inte kul alls - har varit i den sitsen själv och jag är rädd nöjd som det är nu. Två veckor på Mallis blir kanon :)
    Kram

    SvaraRadera
  13. MEN vad fin du var:) Golden drama Girl :)
    Visst är kappan bara ..UNDERBAR:) Jag söker en i lila med..(måste ha..bara..)
    Å jag ser att du har så rätt i våra benkläder:)
    KRAM på dej raring!!

    SvaraRadera
  14. Hej vänne,
    Först måste jag säga att jag har dåligt samvete för att jag inte har svarat på ditt mail idag. Jag har inte varit till OM butiken, inte hunnit. Tänkte åka dit idag efter jobbet men då stod röda linjen still från Slussen så jag fick ta bussen hem istället.

    Det stod faktiskt i OMs nyhetsbrev att pre-fall skulle levereras till butikerna denna vecka...konstigt att OM butiken inte fått dem först då.

    Du är urtjusig när du går på stan måste jag säga!! Drama coat är riktigt flott :-)

    Jag har semester från v 28 och det styrst främst efter när dagis har stängt. Inte mycket att göra åt när man är förälder och barnen kan ju inte vara ensamma hemma.

    KRAM

    SvaraRadera
  15. Tänk, jag har alltid sett den där drama coat som en clowndress ska jag erkänna och inte fattat vad alla sett för snyggt med den men du fick mig nu att ändra mig :-) Den är ju toppenfin

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  16. ToodiLoo: tack sötnos:) då håller vi tummarna för att den lila hittar hem till dig!
    KRAM

    Linaplina: nej men inte ha dåligt samvete! de var ganska förvirrade i butiken men enades sen bestämt om att ca den 20:e :o)
    KRAM

    VivanDivan: tack snälla :) jag är helt kär och kommer att ha den så mycket som det bara går :D Hoppas du är piggare!
    Kram

    SvaraRadera
  17. I just LOVE dramajackan - har testat den och den är grymförjäkla häftig.
    Ber åter till lottogudarna om att de ska vara barmhärtiga framöver.

    Var och testade den där tröjan med luva och koftan i samma modell (du vet den i powder) och du har så rätt så rätt, den satt helt fantastiskt bra, trots att den var lite rak i modellen. Suck, så nu suktar jag efter en sådan också.

    SvaraRadera
  18. CLE: ja jag var helt körd första gången jag provade huvsaken - gällde bara att hitta rätt färg/storlek :)
    Kram

    SvaraRadera