fredag 6 maj 2011

Bilder på Barkarbyfynden

Utan vidare spisning går jag direkt på bilderna för jag känner inte att jag har något speciellt viktigt att berätta annat än att nu är det sälja och inte köpa som gäller samt att jag direkt efter hemkomsten igår rensade min minneslista på Tradera ;)

Jag har alldeles nyss kommit över tröskeln jag-är-för-kort-för-lång- klänning och därmed börjat spana efter denna

8_301_13_front_57_3

Annie Oakley strap dress i dark powder som jag pillade lite på när Mathilde sänkte till 50% i somras. Men så var det ju det där med min längd så jag lät den vara. Älskar den!!!!!

På samma rea missade jag den här eftersom jag inte kunde bestämma vilken färg jag ville ha. Missbedömde läget och trodde att den trots rean skulle vara tillräckligt dyr för att inte försvinna så fort. Hmmm hade grymt fel och blev utan men nu hänger den här:

0 a as (3)

Drama Coat i dark powder helt ljuvlig och äntligen min :) Ett problem bara – den är brutalskrynklig efter att ha legat nerpackad och hur får jag den slät?????? Alla tvätt/stryksymboler är överkorsade och det är kemtvätt på den så mitt gamla trick att ta fram blomsprutan törs jag inte ge mig på. Kan jag sätta på varmvattnet och förvandla mitt pyttebadrum till en ångbastu och hänga in den??? Oändligt tacksam för råd och tips!!!

Så till sist den där lilla söta som jag inte vet om den gick i produktion Up-to-me-ism Frontpocket i chalk.

153_317_9_front_58_1

Direkt när jag såg produktbilden hajade jag till och visste att jag ville ha den men tänkte då att fickorna absolut måste bort. Men det blir inget av med det för titta här - varning för bildterror men jag är helt kär :))

DSC03628                     I sällskap me A-one-silk long camisole i vintage powder

DSC03629

DSC03631

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DSC03627

DSC03635

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DSC03623              Fickorna i tunn spets ska absolut inte sprättas bort !

DSC03624                                      Maaaasor av spets

Som sagt – skulle vara kul att höra om någon av er har den - i den här färgen eller någon annan och var ni i så fall hittat den.

Hann in på ICA innan det blev hysteriskt mycket folk och tog mig faktiskt tid att handla mat ordentligt – inte för hela helgen visserligen men till i kväll vilket är good enough! Nu ska här skäras, halstras och drickas rött och i kväll är favorittvprogrammet tillbaka efter ett par veckors uppehåll. Livet leker :))

Ha en härlig kväll alla!

Kramkram

20 kommentarer:

  1. Super snygga Barkaby fynd! Blir nyfiken på vad det är för program.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det stämmer den gick aldrig i produktion. Jag hade samma tanke som du när de släppte produktionsbilderna, konstiga fickor!! På en himla fint linne. Jag minns att jag fotade samma linne fast i en annan färg när jag var på Freeport sist. Jag provade Drama Coat på Freeport, den är helt underbar på!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Å den har jag letat mej sjuuuk efter:) Vad fin du var i den!! Roligt att bo någorlunda nära va=)
    KRAM!!

    SvaraRadera
  4. Oj vilka godingar! U-t-m-i frontpocket var ju ljuvlig :) Kram

    SvaraRadera
  5. Å vad många snyggingar! Frontpocket fanns det mycket av på Freeport när jag var där i färgerna indigo och lilac.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Kom in i OM butiken på Humlan så ångar vi Draman till dig!

    MVH
    Christine i butiken :)

    SvaraRadera
  7. Jeanette: det är ju Vampire Diaries:) Ger väl inga vuxenpoäng men jag älskar den !
    Kram

    Christina: aha - sötnosen fanns på Freeport också!
    Kram

    Too di Loo: tack sötnos! Ja det är ju inte konstigt att man letar förgäves när den aldrig ens kom ut i butik ;)
    Kraaaam

    Odd me: ja jag är alldeles kär faktiskt ;)
    Kram

    Hilde: aha - jag skulle gärna ha den i dark powder också!
    Kram

    Christine: gulle dig - jag kommer i morgon :)
    Kram å tack!

    SvaraRadera
  8. Riktiga drömplagg du hittat!!! Och fickorna såg ju mycket finare ut på dian bilder - tänk vad produktbilder kan vara missledande ibland
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Tre plagg helt i min smak. Annien har jag, drama har jag den röda korta och den sista fanns med bland plaggen jag var nyfiken på förra sommaren. Men så kom den ju aldrig i produktion...

    Hur ser det ut på Barbarby denna vända? Är det ett plagg av varje i provkollektionen eller finns det flera ex så att det kan vara något kvar att fynda efter helgen?

    Kram.

    SvaraRadera
  10. Fining!!
    Up to me ism hittade jag i lila på OM utförsäljning , fast jag har den i klänning!!
    Ett tips , jag har köpt ångnings maskin på twins.com , världens bästa uppfinning på Odd molly kläder , sidenet och allt blir helt perfekt , makapären kostade endast 1400:- tror jag värd varenda krona.
    Trevlig helg!!
    Kram Cia

    SvaraRadera
  11. Hej!

    Det var de systrarna jag pratade om i indigo och lilac! Kan säga att jag är så kär i mina frontpocket, så de kommer aldrig lämna mitt hus..
    Har du strukit din?? Står att man inte får det men mina volanger vid halsen, ligger inte alls så snyggt som dina..

    Grattis till fina fynd!!

    Kram

    SvaraRadera
  12. å vad fin Up-to-me-ismen är- fanns den i fler färger och är den liten/stor i storleken, kan ibland ha 1:or men oftast inte- och hur dyr/billig?
    en riktig goding som skapar ett stort habegär!
    hls
    lillan

    SvaraRadera
  13. Nadia: ja det är ju inte första gången ett plagg ser halvmysko ut på produktbilden men är jättefint IRL!
    Kram

    Äppelträdet: jag såg bara en av varje men det fanns mycket :) Jag skulle faktiskt ringa dem om det är något särskilt du söker!
    Kram

    Cia: tack - ska kolla Twins :)
    Kram


    Flock: tänkte nog att det var samma! Jag har använt blomsprutan och sedan dragit ut spetsen :)
    Kram

    lillan.thomas: den är generös i storleken och kostade 1.050 - värd varenda krona tycker jag :)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  14. Den där Front pocket-saken är jag brutalsotis på! En sån hade jag köpt på en gång om den gått i produktion! Tyvärr så lär jag decimera en tredjedel av mig om jag ska får på mig en 1:a;) Dream on med andra ord! Skitsnygg på dig:) Kram

    SvaraRadera
  15. Fina fynd!
    Jag som är 1,58 lär aldrig komma över avigheten mot långklänningar ;)

    SvaraRadera
  16. Nej så underbara fynd du har gjort..:-) Front pocket är det ljuvligaste jag sett på länge....ujujujuj....
    kramar och ha en underbar helg, slappa på!
    L

    SvaraRadera
  17. Linda G: ja den måste vara mitt största fynd alla kategorier :)))
    Kram

    Helen: jag (162) har tränat på att komma över det i många år ;)

    Lingonberrie: jag är tokglaaaad och här ska slappas ordentligt :)Hoppas även du får en fin helg!
    Kramar

    SvaraRadera
  18. ÅÅÅÅH, den kappan är underbar och jag är säker på att du kommer att vara SÅ snygg i den! Ser fram emot bilder! Kramar

    SvaraRadera
  19. Å men nu känner jag igen dig! Vi var i butiken samtidigt, du provade Annie oakley dress och den satt så fint på dig!

    SvaraRadera
  20. Lindas stil: klart det kommer bilder - hur skulle jag kunna hålla mig ;)
    Kram

    Helene: vad festligt att vi var där samtidigt och tack snälla för komplimangen :)

    SvaraRadera