fredag 25 februari 2011

Welcome Wilma :)

Jag har ju för första gången förbokat och köpt några plagg direkt vid släppet. Visserligen från USA och därmed lite billigare pga låg dollar och fri frakt men trots allt helt mot min tidigare vana att vänta till reorna och/eller Traderashoppa. Att jag den här våren helt tappat huvudet beror på att så många plagg kommer i powder och dark powder - helt oemotståndligt för en Frösötös :o)

En snygging som jag inte förbokade är den jag invigde i dag. Kunde inte hitta henne utan fransar och hade mer eller mindre givit upp när jag läste i någons blogg - kan ha varit Doktor Mollys - att de nu fanns hos Tintin Style.
Insåg att jag skulle bli fast om jag provade och det blev jag verkligen - helt betagen till och med :)


Wilma Mankiller No Frill i powder. Det där med No Frill var viktigt - ja helt avgörande för mig ;) Skulle ha kunnat ha en 1:a men tog en 2:a för att jag ville ha lite mer längd och jag har flyttat tryck-knapparna ca 5 cm så att den inte känns så bylsig.

Jag har fotat både i hallen och i dagsljus d.v.s tidigt morgonljus och färgen är mest rättvisande på hallbilderna


Under har jag Suitheart Minigown vilket visade sig vara en perfect match.


Insidan av huvan och framkanten är så fin - lite samma stuk som mina Smallville Bloomers i powder :) Även om den här inte var planerad är jag väldigt glad att jag köpte den för jag tycker den är riktigt riktigt läcker. Dessutom är den mjuk och bekväm att ha på sig och den kommer att bli välanvänd.

Nu väntar en sån här lyxmiddag. Lyx för att jag tycker att det är så gott och för att det inte blir någon disk :)


Riktigt fräsch sushi från Okonomi i kvarteret intill.
Hoppas ni har en finfin fredag kväll!

9 kommentarer:

  1. Underbar! Ser riktigt fin och gosig ut!
    Jag håller om att vårkollektionen fått mig att ge upp alla tidigare shoppingstrategier... För mycket i min smak denna gång... Hoppas att hösten inte blir lika fin ;)
    Ha en mysig kväll med mumsig sushi!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Men du... den är jättefin på dig. Jag har hela tiden tänkt att den där Wilma är inte så snygg som alla vill ha det till. Men visst fasen är den snygg! Ett lyckat köp måste jag säga. Njut maten.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad fin den är i luvan! Går och klurar på den blåa Wilman utan fransar......Kram!

    SvaraRadera
  4. Så fin du var i den! Har också beställt en till slut, i powder så klart :-) Med fransar t o m! Chansade när jag hittade en 0:a, hoppas inte den blir för kort i ärmarna...

    Kramar

    SvaraRadera
  5. Lindiloo: det kommer att bli lite jobbigt med sommar också tror jag ;)
    Kram

    Hilde: jag var också tveksam först men det var ju så klart färgen som fick dit mig!
    Kram

    LindaG: provade den blå också - superskitsnygg till sltna jeans ;)
    Kram

    Oslotigern: jag tyckte inte det var någon skillnad på ärmlängden mellan 1 0ch 2 så det går nog bra.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Åh vad fin du är i den! Powder var ju riktigt snygg. Och att den finns utan fransar.

    kram

    SvaraRadera
  7. Septemberflikka: Tack snälla - är så glad att jag hittade den utan :)

    SvaraRadera
  8. I love the lining in Wilma Mankiller. Odd Molly is always full of such nice surprises. It is good to hear that your parcel arrived from the U.S. without problems. It is a good way to save $. Maybe next time you will be even more adventurous and make a purchase from Canada.
    Kram from Canada,
    Karen XOXO

    SvaraRadera
  9. Karen: It was actually a small problem - the package got stuck in customs since the sender did not giftwrap it so I did'nt save any money :(

    SvaraRadera