söndag 27 februari 2011

Canna - Odd Mollys vackraste kofta?

Jag håller absolut med Katinka - det här är Odd Mollys kanske genom tiderna vackraste kofta. Jag kan inte tänka mig någon som inte är snygg i den här kvinnliga lättburna koftan. Det enda jag kan beklaga mig över är att den inte kom i någon variant av chalk ;) Nu har jag gödslat med bilder igen men jag är stormförtjust.





Ja jag kan se att Chrysalis minigown i powder inte är så himla snygg till men jag orkade inte byta till en kortare Spoiler underdress :o)


Jag tog en 1:a för det kändes som om det blev lite mycket kofta mitt fram i storleken över. Det är inte omöjligt att det landar en Canna till hos mig om jag bara kan få tag i en - de försvinner rasande fort!

Vid det här laget vet ni ju att på söndag förmiddag pågår som bäst tvätt, dammsugning och allmän plockning ;) så det här var allt för nu - ha det gott så länge!

16 kommentarer:

  1. Den är så fiiinnnnn!
    Tror jag är kär i en kofta?
    Håller även helt och hållet med om att ALLA passar i den . Norpade den i powder, rose och grey melange just in case.....
    Ha en bra dag!
    Elle
    http://ellespinkbubble.blogspot.com/

    SvaraRadera
  2. ELLE: hahaha då slog du mig med råge :). Vill ha fler men ingen av de andra färgerna passar min garderob till 100 så jag bör nog låta bli.....
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Min vanliga fråga ... :) Är den liten eller stor i storleken? Det är så få affärer som tar in storlek 0, som jag oftast har. Jag får nog snart bege mig till Stockholm och Odd Mollybutiken samt Mathildes ... :). På Mathildes köpte jag min Lovely Knit i storlek 0 förra våren.

    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  4. Snygging, och kul att se hela dig:) Visst är den underbar? Jag har också velat över vilken mer färg jag ska ha, men har kommet till att ingen av dom andra passar hos mig. Begonia cardigan som också är fin finns i chalk:)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Maria: jag skulle vilja påstå att den är normal. Ganska ordentligt töjbar dock så man får helt enkelt välja storlek efter hur pass tight man vill att den ska sitta. Jag föredrar figurnära annars får jag liksom ingen form på kroppen - det blir väldigt fyrkantigt och jag tappar midjan. Hoppas du blev hjälpt av uppsatsen ;)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Jag tror jag håller med. En ljuvlig kofta som passar till nästan allt, till både vardag och fest och till de flesta modeller skulle jag tro :-)
    helt underbar!!
    Ha en fin söndag!
    kram

    SvaraRadera
  7. Hilde: hihi tack! Jag är på väg att prova Begonian - lite irriterad på mig själv att jag inte redan gkort det !
    Kram

    Lingonberrie: ja den är otroligt tacksam tycker jag!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Jag håller med!! Älskar Canna cardigan, jag har två fint ihopvikna i min garderob. Synd att den inte kom i vitaste vitt, för jag behöver en vit kofta inte chalk som dom brukar vara.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Den ser jättefin ut verkligen. Undrar om det blir nya LK ;-)

    Du får överge dammsugningen och kolla hit ut på vischan och grilla korv i stället .

    kram

    SvaraRadera
  10. Christina: jag ska se till att prova Begonia i v chalk illa snabbt för jag tror den blir bra hos mig!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Maria: glömde - jag har 1 på mina LK!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Jag är sugen på en, men undrar hur det blir med knytet över boobisarna. Fast det ser ju bra ut på dig:) Får nog ta och prova! Kram

    SvaraRadera
  13. Septemberflikka: ja kan mycket väl bli den ny LK'n ;) Jag gav faen i dammsugandet och gick fram o tillbaka till Djurgården i stället.
    Kram

    LindaG: tror inte det är nån fara m tvillingarna - om jag hade tagit en 2 hade jag kunnat få knytet mer under dem!
    Kram

    SvaraRadera
  14. Håller helt och fullt ut med om att detta är tidernas OM kofta!! Och tror också att den passar alla former. Men säger som dig; var är chalk?? Jättefin kombo förresten - som vanligt :-)

    Kram

    SvaraRadera
  15. Den är superfin, men jag är HELT bombsäker på att jag ikke passar i denna modell *skratt* Alldeles för mycket lulleri framtill ;-) ♥

    SvaraRadera
  16. Jag vill verkligen ha den koftan. Får man lov att fråga vad du har för bystmått? Jag velar mellan en nolla och en etta. Jag är ju inte direkt lika fyllig och fin som du är! Vågar man prova en nolla? Jag har nollor i LK:n liksom. Snacka om dagens I-landsproblem!
    Kram Janni

    SvaraRadera